DERS ADI

: İlkokulda Temel Matematik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 1001 İlkokulda Temel Matematik ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NECİP BEYHAN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlkokul matematik programında yer alan içeriğin kavramsal temellerini kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sayı sistemleri ve aralarındaki hiyerarşik yapıyı kavrayabilme.
2   2. Sayı sitemlerinin dört işleme göre kapalılık özelliğini kavrayabilme.
3   3. Farklı tabandaki sayıları birbirine çevirebilme.
4   4. 10 luk taban dışındaki tabanlarda dört işlemi yapabilme.
5   5. Dört işlem problemlerini çözebilme ve kurabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sayı sistemleri, kapalılık özellikleri
2 Farklı tabandaki sayıları birbirine çevirebilme
3 10 luk taban dışındaki sayılarda dört işlem
4 Dört işlem problemlerinin çözümü ve problem kurma
5 2,3,4,5 ve 10 ile bölünebilme kuralı
6 En küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen
7 Kesrin anlamı, çeşitleri ve birim kesir
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara sınav
9 Kesirlerde dört işlem algoritması
10 Örüntü
11 Geometrik şekiller ve özellikleri
12 Geometrik cisimler ve özellikleri
13 Ölçüler ve birimleri
14 Ölçüler ve birimleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Altun. Murat. (2005), Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi Yayıncılık, Bursa.
Baykul, Yaşar.(2011), İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar), Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Elçi, A.N. (Edt.) (2016). Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
Oklun, S.,Toluk, Z. (2007), İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi,Maya Akademi Yayıncılık, Ankara.
Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri (1997). İlköğretim Matematik Öğretimi. YÖK/ Dünya Bankası , Ankara.
MEB.(2017). İlkokul Matematik Programı.
Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Williams, J. M. Bay. İlkokul ve Ortaokul Matematiği. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, buluş, planlanmış etkinlik, örnek olay.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 13 2 26
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1443
ÖK.2443
ÖK.3443
ÖK.4443
ÖK.5453