DERS ADI

: Anasanat Atölye 4(RESİM)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 3002 Anasanat Atölye 4(RESİM) SEÇMELİ 1 4 0 4

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TUBA GÜLTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sanat tarihinin önemli ustaları ve yapıtları yoluyla sanat tarihsel süreçlerin kuramsalını irdeleyerek; araştırma yapma ve bu birikimi özgün çalışmalarında uygulayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreç içinde sanatçıların oto portre konulu çalışmalarını araştırabilme
2   Eskiz çizimler ve krokilerle oto portre taslakları yapabilme.
3   Baş boyun omuz ve figür-fon ilişkisi kurabilme, tasarım ilke ve elemanları kullanılarak tuval üzerine uygulayabilme.
4   Kavram ya da bir nesneden hareketle; kuramsal dayanaklarını sanatçıların manifestoları ve araştırma, eleştiri yazılarını inceleyebilme.
5   Kendi manifestosunu oluşturabilme.
6   Tuval resmi üzerine günümüz kaynaklarını ve yeni ifade yolları ile gelenekten yararlanma çerçevesinde araştırabilme. Araştırma sonucunda kendi ifade dilini sorgulayan bir proje geliştirebilme.
7   Göstergebilim, imge konusunda araştırma yapabilme ve tuval üzerine uygulayabilme.
8   Projesini tamamlayabilme ve seminer ile sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oto portre konulu tuval üzerine çalışma. Tarihsel süreç içinde sanatçıların oto portre konulu çalışmalarını araştırma(kuramsal dosya hazırlığı).
2 Eskiz çizim ve krokilerle oto portre taslakları ve seçimi.
3 Baş boyun omuz ve figür-fon ilişkisi kurma, tasarım ilke ve elemanları kullanılarak tuval üzerine uygulama.
4 Tuval üzerine uygulama. Dolu-boş alanlar, açık-koyu dengesi.
5 Tuval üzerine uygulama. Rengi, figür-fon ilişkisi içinde çözümleme.
6 Tuval üzerine uygulama. Boya kullanımında özgün ifade dili oluşturma.
7 Tuval üzerine yapılan uygulamanın tamamlanması. Tasarım eleman ve ilkelerini kullanarak oluşturduğu oto porte yoluyla üslup gelişimini tamamlama.
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Kavram ya da bir nesneden hareketle; kuramsal dayanaklarını sanatçıların manifestoları ve araştırma, eleştiri yazıları ile oluşturma. Kompozisyon ve teknikte geliştirdiği üslubuna uygun tuval üzerine çalışma (En az 80x100).
10 Eskiz ve taslak çizimler. Kompozisyonu özgün anlatım diliyle tuval üzerine uygulama.
11 Tuval üzerine uygulamanın tamamlanarak kendi manifestosunu oluşturma.
12 Tuval resmi üzerine günümüz kaynaklarını(Bienaller, kitap ve eleştiri yazıları)ve yeni ifade yolları ile gelenekten (minyatür)yararlanma çerçevesinde araştırma.
13 Projesi kapsamında; soyut Resim-minyatür-kavram ya da nesne ilişkili tuval üzerine uygulama.
14 Göstergebilim, imge konusunda araştırma ve tuval üzerine uygulama.
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

süreli yayınlar, katalog, bildiri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Yaparak öğrenme
2. İşbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Konunun anlaşılması
2. Nicelik
3. Nitelik
4. Katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Anasanat Atölye dersini Resim olarak seçen öğrencilere, Seçmeli Sanat Atölye derslerinin en az bir yarıyıllık kısmında Heykel dersi zorunlu olarak seçilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.51111
ÖK.61111
ÖK.71111
ÖK.81111