DERS ADI

: Özel Görsel Sanatlar Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSY 5004 Özel Görsel Sanatlar Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TUBA GÜLTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sanat, sanat eseri ve sanatçı kavramlarının ne olduğunun öğrenilmesi ve engellilik olgusunu ele
almış sanatçıların incelenmesi; insan, eğitim, sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimi kavramlarının
ne olduğunun öğrenilmesi, normal ve normal dışı özellik gösteren bireylerin ne olduğunun bilinmesi
ve algılama yapılarının öğrenilmesi; engelli bireyler için görsel sanatların ne olduğu, gerekliliği
ve öneminin bilinmesi, normal gelişim gösteren bireyler için uygulanan görsel sanatlar eğitimine
benzeyen ve ayrılan yönlerinin ne olduğu, teknik ve yöntemlerin tanınması; çok-alanlı yaklaşımların
öğrenilmesi, eğitim ve terapi amaçlı kullanım yapılarının öğrenilmesi; engelli bireylere yönelik uyarlama
araçlarının ve düzenlemelerin öğrenilmesi, uygulama sürecinde kullanılan uygulama aşamalarının
öğrenilmesi; kayıt formunun geliştirilmesi, kaydının tutulması ve belgelendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat , sanat eseri ve sanatçı kavramını bilir.
2   Eğitim, sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimi kavramlarını bilir.
3   Estetik kavramını tartışır.
4   Normal ve normal dışı özellik gösteren bireylerin ne olduğunu ve algılama yapılarını bilir.
5   Engelli bireylere yönelik uyarlama araçlarını ve düzenlemeleri tanır.
6   Özel eğitim için tasarlanan sanat eğitiminde kullanılabilecek yöntem teknikleri kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Sanat eğitimine genel bir bakış
2 2 Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar (*sanat *yaratıcılık *sanat eğitimi)
3 3 Sanat eğitimi ve eğitim dizgesi içinde resim-iş öğretiminin yeri ve önemi Resim ve iş yoluyla düşüncelerin ifade edilmesi, estetik duygu ve becerilerin geliştirilmesi
4 4 Zihin engelli çocuklar açısından resim-iş öğretimi
5 5 Çocukların resimsel gelişim basamakları ve özellikleri (*karalama dönemi *şema öncesi dönem)
6 6 Çocukların resimsel gelişim basamakları ve özellikleri (*karalama dönemi *şema öncesi dönem)
7 7 Zihin engellilerde küçük kas motor becerileri
8 8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 9 Zihin engellilerde resim-iş öğretimi programı
10 10 Uygulanan resim-iş öğretim programının incelenmesi (*amaçlar *içerik *öğretim süreçleri *değerlendirme)
11 11 Uygulanan resim-iş öğretim programının incelenmesi (*amaçlar *içerik *öğretim süreçleri *değerlendirme)
12 12 Resim-iş öğretiminde ders planı hazırlama
13 13 Resim-iş öğretiminde ders planı hazırlama
14 14 Türkiye'de zihin engelliler okullarında resim-iş öğretimi, mevcut durum, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
15 15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

süreli yayınlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

araştırma basamaklarının değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

süreç yönetimi

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 2 30 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.51111
ÖK.61111