DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Şan)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 3019 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Şan) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ TÜLAY EKİCİ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müzik öğretmeni adayına, sesini, konuşmada ve şarkı söylemede, sağlıklı, doğru, güzel ve etkili biçimde kullanmaya ilişkin davranışlar ile ses eğitimi konusunda eğitimci yetkinliği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendi sesini doğal ve sağlıklı kullanabilmek için temel bilgileri öğrenir.
2   Doğru ve estetik sesin oluşumundaki temel unsurları öğrenir.
3   Ses sistemi ve ses fizyolojisi hakkında temel bilgileri öğrenir.
4   Türk ve dünya ses literatüründen eserler öğrenir.
5   Farklı formda yazılmış eserlerin söyleme stillerini öğrenir.
6   İfade ve yorum çalışmaları ile müzikal şarkı söylemeyi öğrenir.
7   Birlikte şarkı söyleme becerisi kazanır.
8   Yaşam boyu öğrenme alışkanlığını kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknik ve müzikalite yönünden güçlükler içeren opera aryalarından öğrencilerin yorumlayabilecekleri eserlerin seçimi.
2 Teknik çalışmalar. Arya söylemede karşılaşılabilecek teknik zorlukların çözüm yolları üzerinde çalışılması. (Appogiatür, mordant, grupetto, trill, portamento, recitatif, cadans vb.)
3 Seçilen aryalar üzerinde çalışmaların sürdürülmesi.
4 Seçilen eserler üzerinde teknik açıklamalara ve yorumlara devam.
5 Teknik çalışmalar ve piyano eslikli olarak eserlerin pekiştirilmesi çalışmaları.
6 Teknik çalışmalar ve piyano eslikli olarak eserlerin pekiştirilmesi çalışmaları.
7 Lied, opera aryaları, napolitenler, antik arya, müzikaller ve türkülere ilişkin yapısal ve seslendiriliş farkları üzerinde durulacaktır.
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Değişik ses rengine sahip öğrencilerin düet ve trio çalışmaları.
10 Birlikte şarkı söyleme çalışmalarının sürdürülmesi.
11 Teknik çalışmalar ve çalışılan eserlerin piyano eşlikli çalışılması.
12 Teknik çalışmalar ve sınav için hazırlanacak eserlerin belirlenmesi ve detaylı çalışılması.
13 Teknik çalışmalar, sınav şarkılarının çalışılması, eksiklerin saptanması ve giderilmesi.
14 Teknik çalışmalar, sınav şarkılarının eşlikli ve ezber pekiştirme çalışmaları.
15 Bitirme Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arie Antiche I-II-III, Napoliten Albümü, Liedler, Opera Aryaları, Müzikaller, Piyano Eşlikli Türküler ve Okul Şarkıları, Toplu Ses Eğitimi (Saip Egüz), Foniatri (Behzat Cevanşir ve Güzin Gürel), Sesimiz, Eğitimi ve Korunması (Gül Sabar), Güzel Şarkı Söyleme Sanatı (Max Klein), Ses Eğitimi ve Korunması (Saadet İkesus), The Diagnosis and Correction of Vocal Faults (James McKinney), Singing The Mechanism And The Technic (William Vennard).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma, örnekleme, bellek destekleyici yöntemler, tekrarlama, ezberleme, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Performan başarısına yönelik değerlendirme

Değerlendirme Kriteri

Performansa dayalı değerlendirme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam ve gelşim durumu

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tulay.ekici@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hergün bir saat

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına hazırlık 3 2 6
Final Sınavına hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 36

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8