DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Gitar)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 2012 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Gitar) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ENDER HULUSİ BİLGE

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Klasik gitar eğitimi ve genel müzik eğitimi konusunda mesleki sorumluluk ve bilincin kazandırılması. Klasik gitar sevgisi ve müzik sevgisinin kazandırılması. Gitarın teknik yapısı, ses sınırı ve kapasitesi, çok sesli kullanımı hakkında çalışma ve bilgiler. Klasik gitarın çok sesli müzik evrenindeki yeri ve öneminin kavratılması. Gitarın müzik tarihindeki dönemlere göre Uluslararası ve Ulusal dağarının kolaydan zora doğru planlı olarak çalıştırılması. Bu doğrultuda gitar müziğinin, çok seslendirme, yorum, sonorite, form ve benzeri özelliklerinin eserlere uygulanarak öğretimi. Yaratıcı düşünce becerisinin kazandırılması ve sorunların çözümünde nasıl kullanılacağının anlatılması. Çalgısını disiplinli, düzenli, planlı çalışmasıyla başka alanlara ve sanat dallarına bilgi transferi yapabilme becerilerinin kazandırılması. Çalgısını eşlik ve dinleti aracı olarak kullanabilme becerisini kazandırma. Bireysel olarak ve topluluk halinde müzik yapma becerisinin kazandırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasik gitar eğitimi konusunda mesleki sorumluluk ve bilince sahip olma ve öğrencilerine aktarma.
2   Klasik gitarın çok sesli müzik evrenindeki yeri ve önemini, gitarın teknik yapısını, ses sınırını, müzikal kapasitesi ve çok sesli kullanımını bilme ve uygulayabilme.
3   Klasik gitar eğitiminde çok önemli yeri olan teknik bilgi ve birikime sahip olma ve sorunların çözümünde bu bilgiyi nasıl kullanacağını bilme.
4   Seviyesine uygun olarak gitarın Uluslararası ve Ulusal dağarından seçilmiş eserleri müzik tarihi dönemlerinin üslup özelliklerine göre yorumlama.
5   Seviyesine uygun olarak çalıştığı eserleri, form, çok seslendirme, dinamik terimleri ve sonorite, özelliklerine göre analiz edebilme.
6   Çalgısının disiplinini, farklı disiplinler ve diğer sanat alanlarıyla karşılaştırabilme, bu doğrultuda bilgi transferi yapabilme.
7   Seviyesine uygun olarak, çalgısını sadece solo değil, eslik çalgısı ve oda müziği çalgısı olarak kullanımı doğrultusunda iş birliğine yönelik çalışmalar yapabilme.
8   Seviyesine uygun eserleri deşifre edip hataları tespit edip, kendi kendini değerlendirip denetleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geçen dönemin genel tekrarı ve son çalışılan etüt ve parçaların yeniden çalışılması
2 J.S. Bach süitlerine giriş çello ve lavta süitlerinden kolay bölümlerin veilmesi
3 Bütün pozisyonlarda flajöle çalışmaları ve etüt uygulamaları.
4 Armonik, flajöle alıştırmaları. M. Llobet Catalan şarkılarında uygulama parçaları.
5 Bare çalışmalarının geliştirilmesi ve yeni formüllerinin çalışılması.
6 Çalışılan eserlerde geliştirme çalışmaları, dinamiklerin yerleştirilmesi.
7 Legato çalışmalarının ileri formülleri.
8 Legato çalışmalarının ileri formülleri.Ara Sınav
9 F.Sor, M. Carcassi, E. Pujol gibi bestecilerin legato etütleri.
10 Üçlü, beşli, altılı, oktav, onlu aralıklarla çift sesli gam ve etüt çalışmaları.
11 Farklı tellerde tril yapma tekniği. Çembalo tınısı elde edebilme alıştırmaları.
12 Scarlatti sonatları ve yorum sonorite özellikleri.
13 Scarlatti sonatları ve yorum sonorite özellikleri.
14 Scarlatti sonatlarda deşifre çalışmaları tril uygulamaları.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Scott Tennant Pumping Nylon, Scott Tennant İntermediate to Advance Repertoire ,Jorge Cardoso Suit De Los Mita-i, Leo Brouwer Etudes Faciles, Carlo domeniconi, E.Sojo, Sagreras, A.Lauro, A.Nazareth, J.Cardoso, J.Morel, J.Turina, L.Brouver, H.V.Lobos, Fernando Sor, Matteo Carcassi, Mauro Giuliani, Ferdinando Carulli, Napoleon Coste, Gasper Sanz, John Dowland J.S.Bach, J.A. Logy, Robert de Visee, Domenico Scarlatti, Silvius Leopold Weiss Suites and pieces M.R. Methods Arenas 1-7, M. Carcass, D. Aguado, Giuliani Arpeggios , R. De vise, A. Cano, G. Sanz, N. Coste etudes.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 2 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 36

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8