DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Şan)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 2019 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Şan) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ TÜLAY EKİCİ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müzik öğretmeni adayına, sesini, konuşmada ve şarkı söylemede, sağlıklı, doğru, güzel ve etkili biçimde kullanmaya ilişkin davranışlar ile ses eğitimi konusunda eğitimci yetkinliği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendi sesini doğal ve sağlıklı kullanabilmek için temel bilgileri öğrenir.
2   Ses sistemi ve ses fizyolojisi hakkında temel bilgileri öğrenir.
3   Şarkı söylemeyi hazırlayan ön çalışmaları kavrar ve diyafram nefesini kontrollü kullanmayı öğrenir.
4   Doğru ve estetik sesin oluşumundaki temel unsurları öğrenir.
5   Ses türleri ve özelliklerini ayırdetmek için gerekli temel bilgileri kazanır.
6   Türk ve dünya ses literatüründen eserler öğrenir.
7   Yaşam boyu öğrenme alışkanlığını kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Arie Antiche albümünden öğrencinin düzeyine ve ses kapasitesine uygun şarkıların seçimi.
2 Önceki dönemlerde kazanılan teknik bilgilerin irdelenmesi ve seçilen şarkılarda uygulanması
3 Şarkı çalışılırken izlenmesi gereken aşamalar üzerinde durulacaktır: tonalite, tartım, çözümleme, bona, solfej ve söz uyarlama.
4 Kondüsyonun gelişmesi için uzun soluk gerektiren pasajlarla ses alıştırmaları.
5 Ses kullanmadaki yanlışların düzeltilmesi, ses ile ilgili rahatsızlıkların önlenmesi ve çözümlenmesi.
6 Sınav şarkıları na yönelik çalışmalar ve şarkıların piyano eşlikli olarak çalışılması.
7 Çalışma Haftası ders tekrarı ve ara sınav
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Falsetto ses ve sesin marke edilmesi çalışmaları.
10 Farklı dünya Etnik müzikleri üzerinde dağarcık oluşturulması ve seçilen şarkılar üzerinde çalışılması.
11 Aynı konuya devam.
12 Teknik çalışmalar ve sınav parçalarının belirlenmesi, detaylı çalısılması.
13 Vokal egzersizler, sınav parçalarının çalışılması, eksiklerin saptanması ve giderilmesi.
14 Vokal egzersizler, şarkıları eşlikli ve ezber pekiştirme çalışmaları.
15 Bitirme Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Vaccaj (Nicola Vaccaj), Unterrichtslieder (Paul Losse)
Concone (Giuseppe Concone), Arie Antiche I-II-III, Napolitenler, Piyano Eşlikli Halk Türküleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma, örnekleme, bellek destekleyici yöntemler, tekrarlama, ezberleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Performans başarısına yönelik değerlendirme

Değerlendirme Kriteri

Performansa dayalı değerlendirme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam ve gelişim durumu

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tulay.ekici@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hergün bir saat

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına hazırlık 3 2 6
Final Sınavına hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 36

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7