DERS ADI

: Çocuk Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRK 2001 Çocuk Edebiyatı ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çocuk edebiyatının genel anlamda Türkçe Eğitimi içerisindeki yeri ve önemini öğretmen adaylarına hissettirmek, çocuk edebiyatı alanı ile Türkçe öğretmenliği arasındaki yakınlığı öğrenciye algılattırmak, eğitim bilimi ile çocuk edebiyatı arasındaki ilişkiyi kavratma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk edebiyatının Türkçe eğitimi içerisindeki yerini, önemini kavrar
2   Çocuk edebiyatı türlerini tanır.
3   Çocuk edebiyatı şair ve yazarlarını tanır
4   Öğretmenlik mesleğini yaparken çocuk edebiyatı bilgisinden aktif olarak yararlanabilir
5   Nitelikli çocuk kitaplarının ve okumanın önemini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 'Dünyada ve Türkiye de Çocuk Edebiyatının Gelişimi
2 Çocuk Edebiyatının Temel İşlevi
3 Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri
4 Çocuk Kitaplarının Çocuğun Dil Gelişimine Etkisi
5 Çocuk Kitaplarının Çocuğun Bilişsel Gelişimine Etkisi
6 Çocuk Kitaplarının Çocuğun Toplumsal Gelişimine Etkisi
7 Çocuk Edebiyatında Türler
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Çocuk Edebiyatında Türler
10 Çocuk Edebiyatının Temel Öğeleri: Çocuk Kitaplarındaki Karakter Örnekleri
11 Çocuk Edebiyatında Konu ve İleti
12 Çocuk Edebiyatında Dil ve Anlatım, Resim
13 Çocuk Edebiyatının Temel İlkeler
14 Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Değerlendirmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Oğuzkan,A.F. (2001). Çocuk Edebiyatı. Ankara. Anı Yayıncılık
2. Güleryüz, H. (2006). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı.Ankara Pegem Yayıncılık
3. Sever, S. (2012). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem.
4. Sever, S. (2013) Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. İzmir: Tudem.
5. Yavuzer, H. (2001). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi.
6. Dilidüzgün, S. (2012). Çağdaş Çocuk Yazını. İstanbul: Morpa.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkin Öğrenme, Yansıtıcı Öğretim, Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

feyyaz.saglam@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 53

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15434355543344
ÖK.25434355543344
ÖK.35434355543344
ÖK.45434355543344
ÖK.55434355543344