DERS ADI

: Yaratıcı Drama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OPD 5014 Yaratıcı Drama SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FATMA SELDA ÖZ SOYSAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Eğitimde bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı dramayı tanıyabilmek. Oyun ve yaratıcı dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını kavrayabilmek. İlköğretimde günlük ve haftalık planlar içerisinde yaratıcı drama etkinlikleri planlayabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcı dramanın kuramsal temellerini açıklayabilme
2   Yaratıcı dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararları yorumlayabilme
3   Yaratıcı drama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken noktaları açıklayabilme
4   Yaratıcı drama tekniklerini açıklayabilme
5   Yaratıcı drama türlerini açıklayabilme
6   Yaratıcı drama çalışmalarını uygulayabilme
7   Yaratıcı drama uygulamalarına katılım gösterebilme
8   Yaratıcı drama çalışmalarını geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Drama ile ilgili temel kavramlar ve dramanın tarihçesi. Tanışma, selamlaşma ve isim öğrenme çalışmaları
2 Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararlar, hareket ve iletişim çalışmaları
3 Günümüzde dramanın önemini arttıran gelişmeler, uyum ve güven çalışmaları
4 Eğitimde dramanın yapısı ve uygulama aşamaları, duyu çalışmaları
5 Dramada özel teknikler, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
6 Drama uygulamaları sırasında göz önünde bulundurulması gereken koşullar, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
7 Yaratıcılığı teşvik eden öğretmen davranışları. Yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları.
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav.
9 Kavram eğitimi ve drama
10 Öz-bakım becerileri ve drama
11 Çevre eğitimi ve drama
12 Değer eğitimi ve drama
13 Duygu eğitimi ve drama
14 İletişim becerileri ve drama ve Sorun çözme ve drama
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Önder, A. (1999). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. İstanbul: Epsilon Yayınları.
Gönen, M. ve Dalkılıç, N. U. (1998). Çocuk eğitiminde drama yöntem ve uygulamalar. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek vaka inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111115111111
ÖK.21111111111111111
ÖK.31111111113111111
ÖK.41111111115111111
ÖK.51111111114111111
ÖK.61111111112111111
ÖK.71111111111111111
ÖK.81111133112111111