DERS ADI

: Çocuk İstismarı ve İhmali

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OPD 5002 Çocuk İstismarı ve İhmali SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çocuk ihmali ve istismarına karşı farkındalık geliştirmenin yanı sıra, önleme ve
müdahale yöntemleri konusunda da bilgi ve beceri sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili temel kavramları tanımlama
2   .Çocuk istismarı ve ihmalinin belirtilerini tanımlama
3   .Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuklar üzerindeki etkilerini açıklama
4   çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri bilme
5   çocuk istismarını ve ihmalini önleyeme yönelik psiko-eğitim programları hazırlama
6   Çocuk istismarına maruz kalan çocuklarla görüşme becerilerini öğrenme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar
2 Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri
3 Çocuk istismarı ve ihmalinin belirtileri
4 Cinsel istismara uğrayan çocuğu anlamak
5 Cinsel istismarcılar
6 Çocuk ihmali ve istismarı açısından Türkiye deki durum
7 Genel tekrar, ara sınav ve ders değerlendirmesi
8 Çocukların cinsel istismarında ulusal ve uluslararası düzenlemeler
9 Görüşme teknikleri I
10 Görüşme teknikleri II
11 Ailelere yönelik önleyici PDR çalışmaları
12 Ailelere yönelik önleyici PDR çalışmaları
13 Çocuklara yönelik önleyici PDR çalışmaları
14 Çocuklara yönelik önleyici PDR çalışmaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akbaş, T. Ve Sanberk İ. (2011). Çocuklara yönelik cinsel taciz ve koruyucu eğitim. Adana: Karahan Kitabevi
Ayral, F. (2010). Çocukların cinsel istismarı suçu ve bu suçla mücadele
Sanay, B. (2018). Kardeşini doğurmak: Türkiye de ensest gerçeği. İstanbul: Doğan kitap
Sanderson, C. (2010). Anne Baba ve öğretmenler için çocuğun cinsel eğitimi ve tacizden korunma rehberi. İstanbul: Sistem yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111122111551111
ÖK.21111122111551111
ÖK.31111122115251111
ÖK.41113322111251111
ÖK.51111152511511111
ÖK.61511155111511111