DERS ADI

: Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 4028 Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 2 ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FERDA AYSAN

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını kullanarak danışanlarla psikolojik danışma yapma deneyimi kazanmalarını sağlamaktır. Dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından verilen süpervizyon desteği ile öğrencilerin belirli bir psikolojik danışma yaklaşımı ve modeli çerçevesinde danışmanlık becerileri , teknik ve müdahalelerini kullanarak süreçte özgün psikolojik danışma oryantasyonlarını oluşturmalarını amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikolojik danışma sürecini başlatmak, eyleme geçmek ve sonlandırabilmek
2   Psikolojik danışma sürecindeki belli başlı dinamikleri fark etmek
3   Danışan ile rapport kurmak: danışanla etkili bir psikolojik danışma ilişkisi kurabilmek
4   Psikolojik danışma sürecinde farklı davranış örüntülerini anlama ve bunlara uygulanacak etkin müdahaleleri kullanabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bireysel psikolojik danışmada etik ve mesleki sorunlar,
2 Psikolojik danışmanın gelişimsel evreleri
3 Süpervizyon ve bireysel danışma uygulaması
4 Psikoanalitik yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
5 Adleryan yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
6 Danışandan hız alan yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
7 Yaşantısal ve Gestalt yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
8 genel dewğerlendirme , ara sınav
9 Feminist yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
10 Davranışsal yaklaşım ve bireysel danışma
11 Transaksiyonel analiz yaklaşımı ve bireysel danışma uygulaması
12 Süpervizyon
13 Süpervizyon
14 Süpervizyon
15 Final exam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cormier, S. & Hackney, H. (1999). Counseling strategies and interventions. Boston: Allyn and Bacon. Egan, G. (1998).
The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole. Egan, G. (1994).
Hackney, H. & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, S. Aydemir Sevim Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık. (Orijinal eser basım tarihi 2005 ).
Ivey, A. E. (1999). Intentional interviewing and counseling. California: Brooks/Cole. Meier, S. T., & Davis, S. R. (2006).
Psikolojik danışma: Temel öğeler. (S. Doğan (Ed.), D. Y. Bektaş, E. Ö. Kocabaş, S. Denizli, Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi 2005).
Jones_Nelson,R. (2005). Introduction to counseling skills :.texts and activities(2nd edition).London:Sage Publications. Williamson,A.(2008).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilerin çalıştığı vak'alara süpervizyon vemek

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

genel değerlendirme, ara sınav , final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse aktif klatılım

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferda.aysan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi-Perşembe 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111151111111111
ÖK.21111151111131111
ÖK.31111151111131111
ÖK.41111151115551111