DERS ADI

: RPD de Program Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 4025 RPD de Program Geliştirme ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramak, ilgili alana yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemek, alanla ilgili program geliştirmek ve program geliştirmede yaşanan sorunları ortaya koymaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde program geliştirmenin gerekliliğini anlama
2   öğretim programları ile rehberlik programlarını birbirinden ayıran unsurları tanımlayabilme
3   okul rehberlik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde psikolojik danışmanların, öğretmenlerin rol ve sorumluluklarını anlama
4   okullarda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programlarını değerlendirebilme
5   bir okul için yıllık rehberlik ve psikolojik danışma programı hazırlama
6   bir konuda Grup rehberliği programının geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin gelişimi
2 Gelişimsel rehberlik modeli
3 Gelişimsel rehberlik programının tasarımı: Planlama
4 Gelişimsel rehberlik programının tasarımı: Tasarlama
5 Gelişimsel rehberlik programının tasarımı: Uygulama ve değerlendirme
6 Müdahaleler
7 Sınıf rehberliği programları
8 Genel Tekrar, Değerlendirme, Ara Sınav
9 Değerlendirme
10 Okul rehberlik personeli
11 Grup rehberliği programlarının geliştirilmesi I
12 Grup rehberliği programlarının geliştirilmesi II
13 Grup rehberliği programlarının sunumu
14 Grup rehberliği programlarının sunumu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erkan, S. (2000). Örnek Grup rehberliği Etkinlikleri. Ankara. Pegem
Erkan, S (2004). Okul Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara. Nobel Yayıncılık. Erkan, S. Ve A. Kaya (2005). Grup Rehberliği Programları. Ankara. PegemA Yayıncılık.
Gysbergs, N. C. Ve Henderson, P. (2000). Developing and Managing Your School Guidance Programme. Third Edition. Alexsantria, VA. ACA.
Nazlı, S. (2011). Kapsamlı gelişimsel rehberlik programı. Ankara: Anı yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, kaynaklara erişme ve okuma, konuyla ilgili verilen sunum, makale inceleme, uygulama, gözlem yapma ve ödev hazırlama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse devam ve katılım zorunludur, konuyla ilgili kaynakların okunması, araştırılması ve çalışmaların zamanında teslim edilmesi zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

progrma göre ilan edilcektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14511111111131111
ÖK.23511112111131111
ÖK.31513315111131111
ÖK.41511111111131111
ÖK.51511115134331111
ÖK.61511153124331111