DERS ADI

: Psikolojik Testler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 3019 Psikolojik Testler ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RENGİN KARACA

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin, psikoloji, klinik psikoloji ve psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde kullanılan geçerli ve güvenilir ölçme araçlarının kapsamı, uygulanması, ve yorumlanması hakkında bilgilenmelerini sağlamak ayrıca bireydeki değişimi belirleyebilmelerine yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikolojide testlerin yerini, kullanım amaç ve ilkelerini kavrayabilme
2   PDR, psikiyatri ve psikoloji (klinik psikoloji) alanlarının kapsamına giren psikolojik testleri ayırt edebilme,
3   Psikolojik testleri pdr hizmetlerinin programının geliştirilmesine ve uygulamalarına aktarabilme
4   Testlerin sınıflandırmasını açıklayabilme ve uygulayıp yorumlayabilme
5   Bireydeki değişimi belirleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikolojik testlerin tarihsel gelişimi ve önemi, test öncesi görüşmenin önemi
2 Görüşme ve test uygulamanın kuralları, Testi uygulayan kişinin kişilik özellikleri ve etkileri
3 Testlerin sınıflandırılması
4 Test uygulama ve yorumlamada uyulması gereken kurallar, ilkeler
5 CTT (Cümle Tamamlama Testi) uygulama, içerik analizi, yorumlama
6 RÇT (Resim Çizme Testi) uygulama, içerik analizi, yorumlama
7 RÇT ve CTT testi ilişkisi, analizi, yorumlama
8 Genel Tekrar, Dersin Değerlendirmesi, Arasınav
9 MMPI, klinik ölçekleri uygulaması
10 MMPI, klinik ölçekleri, analizi, yorumlama
11 Psikolojik Testler, TAT uygulama, içerik analizi, yorumlama
12 Psikolojik Testler, CAT
13 WAIS Zeka Testi
14 Projektif testler, Rorschach, uygulama, içerik analizi, yorumlama, Test bataryasının sonuçları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Psikiyatrik Semptomlar ve Sendromlar, Oğuz Arkomaç, Nobel Tıp Kitabevi, 1987.
MMPI Uygulama ve Yorumlama Rehberi, John R. Graham, Çeviren Oya Sorias, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ödevler ve sunumlar yöntemi, anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Kriteri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

rengin.akboy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11115255552551111
ÖK.21115555553551111
ÖK.31115555452551111
ÖK.41115555452551111
ÖK.51115555452551111