DERS ADI

: Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 1014 Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma ZORUNLU 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının rehberlik ve psikolojik danışmanlığın tanımı, tarihsel gelişimi, kapsamı, kuramları, amaçları, ilkeleri ve işlevleri hakkında bilgilenmesini sağlamak, okul danışmanlığı işleyişi, program geliştirme, etik kurallar, danışman özellikleri ve hizmet alanlarına yönelik gelişimsel açıdan bir anlayış kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın tanımını, tarihsel gelişimini, amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2   Okul psikolojik danışmanlığının kapsamını açıklayabilme
3   Psikolojik danışma hizmeti verilen yaş dönemlerini ve çalışma alanlarını ayırt edebilme
4   Bireyin normal ve normal dışı gelişimine yönelik psikolojik danışma hizmetini, becerilerini, bireyi tanıma tekniklerini kavrama
5   Psikolojik danışma ve rehberlik kuramları ve ilgili becerileri meslek alanıyla, etik kurallarla ve milli eğitimin gereklilikleriyle bütünleştirebilme
6   Gelişimsel psikolojik danışmanlık özellikleri doğrultusunda program geliştirme, bireysel ve grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti düzenlemeye istekli oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikolojik danışmanlığın tanımı ve tarihsel gelişimi
2 Psikolojik danışmanların işlevleri ve çalışma alanları
3 Pdr kuramları
4 Pdr kuramları
5 Danışmanlık süreci ve iletişim becerileri
6 Okul danışmanlık hizmetleri, program standartları ve roller
7 Okul danışmanlık hizmetleri, program standartları ve roller
8 Genel Tekrar, Değerlendirme, Ara Sınav
9 Gelişimsel danışmanlık tanım, kapsam ve beceriler
10 Gelişimsel ve eğitimsel konsültasyon süreci ve modelleri
11 Gelişimsel ve eğitimsel konsültasyon süreci ve modelleri
12 Kariyer danışmanlığı
13 Grup danışmanlığı
14 Danışmanlıkta belirleme ve değerlendirme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karaca, R. & İkiz, F. E. (2010). Psikolojik danışma ve rehberlikte çağdaş bir anlayış. (2.basım). Nobel yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma, ödev, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, kaynaklara erişme ve okuma, konuyla ilgili verilen sunum, makale inceleme, uygulama, gözlem yapma ve ödev hazırlama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse devam ve katılım zorunludur, konuyla ilgili kaynakların okunması, araştırılması ve çalışmaların zamanında teslim edilmesi zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 25 25
final sınavı 1 5 5
vize sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11121131111511111
ÖK.23212114355153112
ÖK.31111141111533213
ÖK.41355551533554212
ÖK.54212233324553212
ÖK.61311155533453113