DERS ADI

: Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 5020 Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEMİHA KULA ÜNVER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik öğretmeni adaylarına öğretim materyallerinin özelliklerini, öğretim sürecindeki yeri, önemi ve kullanımını kavratabilmek, materyal geliştirme ve değerlendirme fırsatlarını sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklar.
2   Araç ve materyallerinin öğretimdeki yeri ve önemini fark eder.
3   Matematik öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkelerini bilir.
4   Matematik dersi öğretim programında kullanılması önerilen öğretim materyallerini tanır ve derste kullanır.
5   Öğretim materyallerini dersine uyarlayabilir, değerlendirir ve geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi
2 Öğretim teknolojileri ile iletişim arasındaki ilişki, araç gereçlerin öğretimdeki yeri ve önemi, araç gereç seçiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar, etkileyen faktörler
3 Matematik Dersi Öğretim Programında yer verilen öğretim materyalleri
4 Pergel, cetvel, açıölçer, gönye ve çizgeç ile yapılan çizimler ve bu araçların kullanımının matematik öğretimdeki yeri
5 Matematik öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
6 İki boyutlu öğretim materyalleri
7 Öğretmen adaylarının hazırladıkları iki boyutlu öğretim materyallerine ilişkin sunumları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Poster hazırlama, kullanım amacı, avantaj, dezavantajları, poster hazırlama ile ilgili yazılımlar
10 Üç boyutlu öğretim materyalleri
11 Öğretmen adaylarının tasarladıkları üç boyutlu öğretim materyallerine ilişkin sunumları
12 Videoların matematik öğretiminde kullanımı ve hazırlanması ve video hazırlama ile ilgili yazılımlar
13 Öğretmen adaylarının bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma
14 Öğretmen adaylarının bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

MEB (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (Ortaokul). Ankara.
Sarpkaya Aktaş, G. (2017). Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımları. Ankara: Pegem Yayıncılık.
İşman, A. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. İstanbul: Değişim Yayınları.
Seferoğlu, S.S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.154
ÖK.2244
ÖK.3533
ÖK.45433
ÖK.5533