DERS ADI

: İlkokul Matematik Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 5015 İlkokul Matematik Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEMİHA KULA ÜNVER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının ilkokul düzeyinde matematik öğretiminin nasıl olduğunu algılamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlkokul matematik öğretiminin amaçlarını ve temel ilkelerini bilir.
2   İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının içeriğini bilir.
3   İlkokul öğrencilerinin matematiksel anlamalarına hakim olur.
4   İlkokul öğrencilerinin matematiksel zorluklarını ve olası yanılgılarını bilir ve giderici ders tasarımı yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi
2 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının yapısı, temel öğeleri ve uygulama esasları
3 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programında yer alan öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme teknikleri
4 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programında yer alan etkinlikler, materyaller
5 İlkokul öğrencilerinin matematiksel anlamaları
6 İlkokul öğrencilerinin matematik kavramlarına ilişkin zorlukları, olası yanılgıları ve bunların üstesinden gelme yolları
7 İlkokul öğrencilerinin matematik kavramlarına ilişkin zorlukları, olası yanılgıları ve bunların üstesinden gelme yolları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programında yer alan konuların öğretimi
10 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programında yer alan konuların öğretimi
11 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programında yer alan konuların öğretimi
12 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programında yer alan konuların öğretimi
13 Öğretmen adaylarının seçtikleri bir ilkokul konusuna ilişkin tasarladıkları öğretimi sunmaları ve tartışma
14 Öğretmen adaylarının seçtikleri bir ilkokul konusuna ilişkin tasarladıkları öğretimi sunmaları ve tartışma
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. Çev. Edit. Soner Durmuş), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Haylock, D., Cockburn, A. (2014). Küçük çocuklar için matematiği anlama (çev. Edt. Z. Yılmaz). Ankara: Nobel.
Baykul, Y. (2016). İlkokulda Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Altun, M. (2005). Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel Akademi Yayıncılık.
Olkun, S.,Toluk, Z. (2009). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Maya Akademi.
MEB (2018). İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı. Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 13 1 13
Sunum Hazırlama 2 4 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12554
ÖK.2344
ÖK.3534445
ÖK.4534445