DERS ADI

: Sayıların Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 3001 Sayıların Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SERKAN NARLI

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sayıların temel özellikleri, teorem ve problemlerin anlaşılması ve çözülmesi ve günlük yaşamla ilişkilendirilmesi, sayıların öğretimi ile ilgili yeterliklerin ve becerilerin kazanılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sayıların öğrenilmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri proje çalışmasında kullanabilecek
2   2. Sayılar ve sayılar teorisinde karşılaşılan problemleri farklı problem çözme stratejileri ile çözebilecek
3   3. Sayılar ve sayılarla ilişkili konuların öğrenci seviyelerine göre uygun öğretimini bilecek
4   4. Sayılar ve sayılarla ilişkili konularda öğrencilerin yaşadıkları kavram yanılgılarını ve öğrenme güçlüklerini bilir, bunlara uygun öğrenme ve öğretme stratejisi geliştirebilecek
5   5. Sayılarla ilgili konuların öğretiminde günlük hayatla ilişki kurabilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sayı sistemleri, Doğal sayılar, ve doğal sayılarda işlemlerin öğretimi
2 Tam sayıların öğretimi
3 Çarpanlar ve katlarının öğretimi
4 Bölünebilme kurallarının öğretimi
5 EKOK ve EBOB kavramlarının ve uygulamalarının öğretimi
6 Oran, orantı kavramları ve uygulamalarının öğretimi
7 Reel sayıların öğretimi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Üslü ve köklü çoklukların öğretimi
10 Kesirler, ondalık gösterimler, yüzdelerin öğretimi
11 Rasyonel ve İrrasyonel sayıların öğretimi
12 Kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi
13 Sayılarla ilgili Kavram yanılgıları ve nedenleri
14 Konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisinin kurulması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Courses of Number Theory, Prof. Dr. Hasan Şenay
Introduction of Number Theory, IVan Nevin, Zuckerman
Introduction to the Theory of Numbers, G.H. Hardy, E.M. Wright
Number Theory and its Application, Prof.Dr. Hüseyin Altındiş
Number Theory, Prof. Dr. Fethi Çallıalp
The Problems of Number Theory with solutions, Assistant Prof.Dr. Ahmet Şükrü Özdemir

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Proje, soru cevap, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serkan.narli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1542223335
ÖK.24534
ÖK.33542435445
ÖK.43542435445
ÖK.534535445