DERS ADI

: Tümleşik Dil Becerilerinin Dil Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNG 5010 Tümleşik Dil Becerilerinin Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders tümleşik dil becerilerinin ( okuma, yazma, dinleme, konuşma, gramer
ve sözcük bilgisi) İngilizce sınıflarında uygulanmasını hedefler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konu alanına hakimiyet ve etkin öğretim yöntemlerine yatkınlık
2   Yetişkin sınıflarında İngilizce öğretiminde çeşitli beceriler geliştirilmesini sağlamak
3   Öğrencilerin öğrendiklerini gerçek öğretim koşullarında uygulama yeteneklerini geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültürel, dil bilimsel ve eğitim geçmişleri
2 İngilizce öğrenme motivasyonları
3 İngilizce öğretiminde kullanılan temel kavramla ve terminoloji
4 Gramer, dil bilim ve ses bilim
5 Gramer, dil bilim ve ses bilim
6 Gramer, dil bilim ve ses bilim
7 Okuma becerilerinin tanımlanmasında kullanılan temel kavramlar ve terminoloji
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Okuma becerilerinin tanımlanmasında kullanılan temel kavramlar ve terminoloji
10 Yazma becerilerinin tanımlanmasında kullanılan temel kavramlar ve terminoloji
11 Yazma becerilerinin tanımlanmasında kullanılan temel kavramlar ve terminoloji
12 Yazma becerilerinin tanımlanmasında kullanılan temel kavramlar ve terminoloji
13 Dinleme becerilerinin tanımlanmasında kullanılan temel kavramlar ve terminoloji
14 Dinleme becerilerinin tanımlanmasında kullanılan temel kavramlar ve terminoloji
15 Dinleme becerilerinin tanımlanmasında kullanılan temel kavramlar ve terminoloji
16 Konuşma becerilerinin tanımlanmasında kullanılan temel kavramlar ve terminoloji
17 Konuşma becerilerinin tanımlanmasında kullanılan temel kavramlar ve terminoloji
18 Konuşma becerilerinin tanımlanmasında kullanılan temel kavramlar ve terminoloji
19 Farklı öğretme ortamlarında planlama ve kaynak temini
20 Farklı öğretme ortamlarında planlama ve kaynak temini
21 Farklı öğretme ortamlarında planlama ve kaynak temini
22 Öğretim becerilerinin ve konu alanına yetkinliğin geliştirilmesi
23 Öğretim becerilerinin ve konu alanına yetkinliğin geliştirilmesi
24 Öğretim becerilerinin ve konu alanına yetkinliğin geliştirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Donoghue Mildred, Integrated Skills for Classroom Teaching, Sage, 2009
Supplementary Book(s):

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dili analiz etme ve farkındalık yaratma
2. Dil becerileri: okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri
3. Farklı öğretim durumları için planlama ve kaynak çalışması
4. Öğretim becerileri ve konusunda uzmanlığın geliştirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlemgorumlu@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 2 22
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1444444444
ÖK.2444444444
ÖK.3444444444