DERS ADI

: Dil Edinimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 3011 Dil Edinimi ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere dil bilincini tanıtma, anadilin edinim süreci ve dil edinim evreleri hakkında bilgi edindirme, anadil ve yabancı dil farklını bilme, erken yaşta yabancı dil öğretiminin niçin gerekli olduğunun farkına vardırma, dil edinim aşamalarının öğretilmesi ve yabancı dil öğretimi ile anadil edinimi arasındaki benzerlik ve farklılıkların öğretilmesi amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anadil, ikinci dil ve yabancı dil ayrımına varma.
2   Anadil edinim süreçlerinin değerlendirilmesini yapar.
3   Dil ile beyin arasındaki ilişkiyi sorgular.
4   Wernick ve Broka alanları, Rolando yarığı, sağ hemisfer, sol hemisfer gibi beyindeki dille ilgili kısımların işlevlerini bilir.
5   Anadil edinimi ile yabancı dil öğrenimi arasındaki işlevleri tanır.
6   Yabancı dil öğretiminde anadil ediniminin bazı özelliklerini kullanmayı bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edinim nedir Edinim / öğrenim / öğretim ayrımı
2 Çocuk birinci dilini nasıl kazanır Dil edinim evrelerine başlangıç
3 Dilöncesi evre, sözcük-tümce evreleri
4 Sözdizimsel evre ve gelişmiş evre
5 Dil edinimiyle ilgili düşünceler, kuramlar
6 Sesbilimsel edinimlerle ilgili örnekler ve değerlendirmeler
7 Çocuğun sözcük kazanım aşamaları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Sözdizim ve ileri düzeyle ilgili çalışmalar
10 Ruhdilbilim ve dil edinimi
11 Davranışçılık, ruhbilim ve dil edinimi
12 Dil ve beyin
13 Broka ve Wernick alanları
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BOYSSON-BARDIES, Bénédicte de (2001) Comment La Parole Vient Aux Enfants Paris : Odile Jakob.
BRONCKART J.P., KAIL M., NOIZET G., (1983) Psycholinguistique de l'enfant, DELACHAUX-NIESTLE.
BRUNER, J.S., (1982) Savoir-faire, Savoir dire, Paris : PUF
CRY, Paul (1998) Les Stratégies d Apprentissage, Paris : CLE International.
DUCHET, Jean-Louis (1981) La Phonologie, Paris : PUF, Que sais-je
HALTE, Jean-François (2006) Entre enseignement et acquisition: Problèmes didactiques en apprentissage du langage Mélanges CRAPEL, Université Nancy 2, n° 29 (n° spécial : Acquisition : implications didactiques), [13-28]
MALMBERG, Bertil (1984) La Phonétique, Paris : PUF, Que sais-je
MALMBERG, Bertil (1984) La Phonétique, Paris : PUF, Que sais-je
MERESSE-POLAERT J., (1969) Étude sur le langage des enfants de 6 ans, DELACHAUX-NIESTLE.
RONDAL, J.A. (1987). Les retards de langage, premiers indices et rééducation. Glossa, les Cahiers de l'Unadrio, no. 4, pp. 28-35.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap ve sunu çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.544
ÖK.654