DERS ADI

: Fransızcanın Yapısı 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 1019 Fransızcanın Yapısı 1 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adayının Fransızca dilbilgisine ilişkin teorik bilgilerini yetkinleştirme ve kullanım becerilerini geliştirme. Bu amaçla Fransız dilinin biçimbilimsel özelliklerini betimleme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fransızcanın biçimbiliminin temel özelliklerini sıralayabilme
2   Fransızcanın biçimbilimsel birimlerini (biçimbirimleri) tanıyabilme
3   Fransızcanın sözlüksel biçimbirimlerinin (sözlükbirimlerin) türlerini ve her sözlükbirim türünün (ad, fiil, sıfat, zarf, zamir) biçimsel ve işlevsel özelliklerini sunabilme
4   Her sözlükbirim türünün kullanımlarına vakıf olma
5   Fransızcanın dilbilgisel biçimbirimlerinin (eklerinin) türlerini söyleyebilme
6   Her ana dilbilgisel biçimbirim türünün biçimsel ve işlevsel özelliklerini betimleyebilme
7   Her ana dilbilgisel biçimbirim türünün kullanımlarına vakıf olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fransızcada Ad: Biçimsel ve işlevsel özellikler Ortaç (participe), ulaç (gérondif)
2 Fransızcada adda sayı Mastar (infinitif)
3 Fransızcada adda cins Zarf ve Sıfat
4 Fransızcada fiil: Biçimsel ve işlevsel özellikler Yarıyıl Sonu Sınavı
5 Fransızcada fiil grupları ve çekim
6 Fransızcada zaman çekimleri: Şimdiki zaman, geçmiş zamanları.
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Fransızcada kip çekimleri: Koşul (conditionnel), Dilek (subjonctif),
9 Dilek
10 Emir (impératif)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Poisson-Quinton, S. et all., (2002), Grammaire Expliquée Du Français, CLE International.
2. Grammaire et Exercices, (2000), Editions GG.
3. Grévisse, M., (1994), Le Bon Usage, Duculot.
4. Riegel, M. et all., (2009), Grammaire Methodique Du Français, PUF.
5.Geneviève-Dominique De S. & Sanromauro, A., Cours De Grammaire Française. Activités Niveaux 1 & 2, Didier-Hatier.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örnek metinlerden yola çıkarak hedef bilgilere varma. Kuramsal bilgiyi-olguları sunma-açıklama-anlatma; alıştırmalarla uygulama yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav; ödev-sunum

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15544
ÖK.25544
ÖK.35544
ÖK.45544
ÖK.55544
ÖK.65544
ÖK.75544