DERS ADI

: Almanca Öğretiminde Drama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 5003 Almanca Öğretiminde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ZEYNEP ATEŞ BOZKURT

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin dramayı ve drama ile ilgili yaratıcılık, yaratıcı drama kavramları anlamalarını sağlamak ve dramayı İngilizce öğretiminde nasıl kullanacaklarını göstermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Drama ve drama ile ilişkili yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun, tiyatro pedagojisi vb. diğer temel kavramları anlar.
2   2. Drama tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
3   3. Eğitimde dramanın uygulama basamaklarını kavrar.
4   4. Yaratıcı drama ders planı hazırlar ve uygulayabilir.
5   5. Iletişim ve etkileşim becerilerini geliştirir ve dramanın kişinin bireysel ve sosyal gelişimindeki önemini farkeder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve ders materyallerinin tanıtımı. Bir drama dersi planı uygulaması. Dramada ölçme ve değerlendirme
2 Bazı temel kavramların tanımı, örneğin; drama dramatic, dramatic durum, oyun, dramatic oyun, kendiliğindenlik, yaratıcılık, yaratıcı drama, süreçsel drama, psikodrama vb. İkinci dil öğretiminde dramanın uygulanması
3 Dramanın bileşenleri; lider, grup, mekan, konu. İkinci dil öğretiminde dramanın uygulanması
4 Dramanın yapısı, özellikleri, amaçları ve yararları. Yarıyıl Sonu Sınavı
5 Dramanın tarihsel gelişimi. Drama ve tiyatro karşılaştırması.
6 Süreçsel drama uygulaması
7 Süreçsel drama uygulaması
8 Genel Tkrar, Ders Değerlendirmesi, Arasınav
9 Doğaçlama, rol oynama, eş zamanlı doğaçlama, rol koridoru, dramatizasyon, rol değiştirme, bilinç koridoru gibi drama tekniklerinin anlatımı.
10 Eğitimde drama planı ve dramatik kurgunun bileşenleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bausch/Christ/Krumm(Hrsg.):1995, Handbuch Fremdsprachenunterricht 3. Auflage,Tübingen und
Basel
- Konu alanı ders kitapları
¬¬¬¬¬¬¬¬¬- Koeppel Rolf: 2010. Deutsch als Fremdsprache, Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis.
- Frühes Deutsch, Heft 20, August 2010
- Frühes Deutsch, Heft 18, August 2009
- Frühes Deutsch, Heft 15, August 2006
- Frühes Deutsch, Heft 15, Dezember 2006
- Frühes Deutsch, Heft 19, April 2010
- Heyd Gertraud: 1997. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht(DaF), Ein Arbeitsbuch
Kognition und Konstruktion , Narr Verlag, Tübingen.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, ikili ve grup çalışmaları, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gonul.durukafa@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1233
ÖK.2433
ÖK.322
ÖK.42
ÖK.52