DERS ADI

: Sosyal Bilgiler Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 2002 Sosyal Bilgiler Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ASLI AVCI AKÇALI

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal bilgiler öğretim programlarını yaklaşım, içerik, öğrenme alanları, kazanımlar, beceriler, değerler, öğrenme-öğretme süreçleri ve ölçme-değerlendirme yaklaşımı açısından tanımalarını sağlamak ve programları objektif biçimde değerlendirmeye dönük beceriler kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal Bilgiler öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklayabilme
2   Sosyal bilgiler programının gelişimini, amaçlarını ve yaklaşımını tanıyabilme
3   Sosyal Bilgiler öğretim programının temel öğelerini açıklayabilme
4   Sosyal Bilgiler öğretim programının içeriği ve öğrenme-öğretme süreçlerini kavrayabilme
5   Öğretmen yeterlilikleri ve programların uygulanmasında öğretmen rolünü kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar
2 Sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
3 Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının yaklaşımı
4 Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının amaçları
5 Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının hedeflediği kazanımlar ve sınıflara göre dağılımı
6 Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programında öğrenme alanları
7 Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının içeriği
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının geliştirmeyi hedeflediği beceriler
10 Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının geliştirmeyi hedeflediği değerler
11 Güncel sosyal bilgiler öğretim programında öğrenme-öğretme süreçleri
12 Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının ölçme-değerlendirme yaklaşımı
13 Öğretmen yeterlilikleri
14 Programların uygulanmasında öğretmen rolü
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. MEB. (1998). Sosyal Bilgiler Öğretim Programları (4,5,6,7). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
2. MEB, (2005). Sosyal bilgiler 4.-5. sınıf programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi
3. MEB, (2005). Sosyal bilgiler 6.-7. sınıf programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi
4. MEB, (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul, Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555