DERS ADI

: Yirminci Yüzyılda İslam Dünyası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 5013 Yirminci Yüzyılda İslam Dünyası SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı günümüz İslam dünyasını tanımaktır. Bu bağlamda İslam dünyasındaki temel etnik yapılar, konuşulan büyük diller ve mezhepler öncelikle tanıtılacak ve çağdaş İslami akımlar üzerinde durulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslam dünyasının düşünce ekollerini kavrayabilme
2   İslam dünyasının uygarlığa yapmış olduğu katkı ve bu katkının tarihsel gelişim sürecini analiz edebilme
3   İslam dünyasının dünya politikasındaki yerini kavrayabilme
4   Türkiye ve İslam dünyası arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme
5   Batı dünyası ile İslam dünyası ilişkileri kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İslam Dünyası'nda Batı tesiri ile başlayan siyasî, sosyal, kültürel değişim
2 İslam Dünyası'nda milliyetçilik hareketleri
3 Orta Doğu'da bağımsız İslam devletlerinin kuruluşu
4 Arap Milliyetçiliği
5 İran
6 Filistin Meselesi
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Kuzey Afrika'daki İslam devletleri
9 Güneydoğu Asya'daki İslam devletleri
10 Medeniyetler Çatışması ve İslam
11 İslam dünyasının ekonomisi
12 İslam dünyası ve demokrasi
13 İslam dünyası ve Uluslararası İlişkiler, İslam dünyasının geleceği
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Risler, J. C. (1974). Çağdaş İslam Dünyası, İstanbul: Varlık Yayınları.
Burlot, Joseph, (1992). Çağdaş İslam Dünyasının Önemli Sorunları, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı 7, ss. 375-388.
Göksoy, İsmail Hakkı (1997.) Çağdaş İslam Ülkeleri Tarihi, Isparta: Fakülte Kitabevi.
Rabî, İbrahim M. Abu (2003). Modernlik ve Çağdaş İslam Düşüncesi İstanbul: Yöneliş Yayınları.
Armağan, Servet (2007). Bugünkü İslam Dünyası Problemleri-Ümitleri-Dinamikleri, İstanbul: Çağrı Yayınevi.
Karadaş, Cağfer ( 2007). Çağdaş İslam Düşünürleri, İstanbul: Ensar Neşriyat.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ercan.uyanik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555