DERS ADI

: Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 5006 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğreniclerin eğitimde kullanılan ölçme araçlarını ve özelliklerini bilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı ölçme araçlarını bilmek.
2   Öğrenme çıktılarını değerlendirmek.
3   Öğrenci başarısını değerlendirilmesinde nelere dikkat edilmesi gerektiğini bilmek.
4   Öğrenciyi tanımaya yönelik araçları bilmek.
5   Nasıl not verilmesi gerektiğini bilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Amacı ve Konusu
2 Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri I
3 Eğitimde Kulanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri II
4 Geleneksel Yaklaşımlara Dayalı Araçlar: Yazılı sınavlar, Kısa Cevaplı Sınavlar, Doğru-Yanlış Tipi Testler
5 Geleneksel Yaklaşımlara Dayalı Araçlar: Çoktan Seçmeli Testler, Eşleştirmeli Testler, Sözlü Yoklamalar I
6 Geleneksel Yaklaşımlara Dayalı Araçlar: Çoktan Seçmeli Testler, Eşleştirmeli Testler, Sözlü Yoklamalar II
7 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Gözlem, Görüşme, Performans Değerlendirme I
8 Genel Değerlendirme, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Gözlem, Görüşme, Performans Değerlendirme II
10 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Öğrenci Ürün Dosyası, Araştırma Kağıtları, Araştırma Projeleri I
11 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Öğrenci Ürün Dosyası, Araştırma Kağıtları, Araştırma Projeleri II
12 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Akran Değerlendirmesi, Öz Değerlendirme, Tutum Ölçekleri
13 Öğrenci Başarısının Değerlendirmesinde Dikkat Edilecek Hususlar
14 Öğrenci Çıktılarının Değerlendirmesi ve Not Verme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. S. Özbaran, Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, İstanbul: Dokuz Eylül Yay., 1998.
2. S. Özbaran, Tarih, Tarihçi ve Toplum:Tarihin Çağrışımı, Doğası, Tarihçilik ve Tarih Öğretimi Üstüne Düşünceler, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1997.
3. S. Özbaran , Tarih ve Öğretimi, İstanbul: Can Yayınevi, 1992.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555