DERS ADI

: Tarih Öğretimi 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 4004 Tarih Öğretimi 2 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere tarih öğretiminin etkili ve verimli bir biçimde yürütülmesi için gerekli olan yöntem ve yaklaşımları kavratmak ve yeni çözümler üretebilecek beceriler kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencileri güdüleme stratejilerini açıklayabilme
2   Tarih eğitiminde kullanılabilecek belli başlı temaları listeleyebilme
3   Tarih eğitiminde kullanılabilecek belli başlı alanları sıralayabilme
4   Tarih eğitiminde kullanılabilecek belli başlı yöntemleri özetleyebilme
5   Belli başlı araçları ve teknikleri kullanabilme ve derse uygun yöntemleri seçebilme
6   Tarih derslerini etkin bir biçimde yürütebilme becerisi geliştirme
7   Dünyada ve Türkiye'de eğitim bilimleri alanındaki gelişmeleri tarih eğitimine uygulayabilme becerisi kazanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarih Derslerinde Öğrencileri Güdüleme Stratejileri
2 Tarih Öğretiminde Duyuşsal Alanın Rolü
3 Tarih Eğitiminde Yerel Tarihin Önemi
4 Tarih Eğitiminde Sözlü Tarihin Yeri
5 Tarih Eğitiminde Çağdaş Dönemler
6 Tarih Öğretiminde Sosyal ve Güncel Temalardan Yararlanma
7 Tarih Eğitiminde Müzelerin ve Tarihsel Mekânların Kullanımı
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Tarih Öğretiminde Görsel Kullanımı
10 Tarih Öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı
11 Tarih Öğretiminde Roman ve Hikâyelerden Yararlanma
12 Tarih Öğretiminde Beyin Temelli Yaklaşım
13 Tarih Öğretiminde Tematik Yaklaşım
14 Tarih Öğretiminde Drama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Köymen, Oya (2003). Tarih Eğitimine Eleştirel Yaklaşımlar: Avrupalı-Türkiyeli Tarih Eğitimcileri Buluşması. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları
2- Özbaran, Salih Haz. (1998). Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları: 1994 Buca Sempozyumu. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları
3- Özbaran, Salih (1992). Tarih ve Öğretimi. İstanbul: Cem Yayınevi.
4- Özbaran, Salih Haz. (2007). Tarih, Tarihçi ve Toplum. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
5- Paykoç, Fersun (1998). "Tarih Öğretiminde Duyuşsal Alanın Rolü ", Tarih Öğretimi Ve Ders Kitapları, Salih Özbaran (Haz.), İzmir: Dokuz Eylül Yayınları, 1998, ss. 341-348.
6- Paykoç, Fersun (1991). Tarih Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
7- Safran, Mustafa (2006). Tarih Eğitimi: Makaleler ve Bildiriler. Ankara: Gazi Kitapevi
8- Demircioğlu, İsmail Hakkı (2005). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık
9- Dilek, Dursun (2001). Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi. Ankara: Nobel Yay

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555
ÖK.6111111111111
ÖK.7222222222222