DERS ADI

: Orta Asya Türk Tarihi 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 1004 Orta Asya Türk Tarihi 2 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Orta Asya Türk tarihinin genel hatlarını bilmelerini ve Türklerin eski dönemlerini değerlendirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Orta Asya Türk tarihinin genel hatlarını özetleyebilme
2   Türklerin Orta Asya tarihlerini değerlendirebilme
3   Orta Asya da kurulmuş olan Türk devletlerinin siyasi tarihlerini kavrayabilme
4   Orta Asya da yaşamış olan Türklerin sosyal, siyasal, dinsel ve ekonomik yaşantılarını analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Harezmşahlar, Atsız'ın başa geçişi, Harezmşah-Selçuklu mücadeleleri, İl-Arslan ve bağımsız devletin temellerinin atılması, Sultan Tekiş ve Harezmşah.
2 Harezmşahların imparatorluk düzeyine ulaşmaları; Harezmşah-Moğol ilişkileri ve Harezmşahlar Devleti'nin yıkılışı
3 Cengiz Han'ın tarih sahnesine çıkışı; Moğol İmparatorluğunun Kuruluşu
4 Otrar hadisesi ve Cengiz Han'ın batı seferi; Cengiz'in geniş ülke topraklarını oğulları arasında taksimi ve ölümü
5 Büyük hanın ölümünden sonra Moğolların genel durumu, Ögedey'in büyük hanlığı ve Moğol fütuhatının devamı; Mönke'nin saltanatı, Mönke'nin ölümü
6 Moğol merkezi kudretinin dağılması ve Moğolların Çağatay, Kubilay, İlhanlılar ve Altunordu hanlıkları olarak, geniş Moğol imparatorluğu coğrafyası
7 Cengiz Han'ın ve bizzat onun kurduğu Moğol İmparatorluğunun Türk ve dünya tarihinde bıraktığı izler
8 Genel Tekrar, Ders Deperlendirmesi, Ara Sınav
9 Timur'un tarih sahnesine çıkışı; Semerkand'a hakim olarak devletini kurması
10 Timur'un Osmanlı Devleti ile mücadelesi, Çin üzerine yürüyüşü ve ölümü
11 Şahruh'un başa geçişi ve Azerbaycan Seferleri; Timurlu Mirzaları arasındaki mücadeleler ve Timurluların sonu
12 Delhi'de kurulan ilk Türk sultanlıkları; Babürler
13 Bu devletlerin bıraktıkları kültür ve medeniyet izleri
14 Genel Tekrar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barthold, V. V.; Orta Asya Türk Tarihi Hakkında Dersler, Ankara, 1975.
Barthold, V. V., Moğol İstilasına Kadar Türkistan, Ankara 1990.
Bayur, Y. Hikmet; Hindistan Tarihi I,II
Eberhard, W., Çinin Şimal Komşuları, Ankara, 1942
Ergin, Muharrem; Orhun Kitabeleri, İstanbul, 1970
Genç, R., Kaşgarlı Mahmud'a Göre XI. Yüzyılda Türk Dünyası, Ankara, 1997
Grousset, R., Bozkır İmparatorluğu, Paris 1929
Kafesoğlu, İ., Türk Milli Kültürü, İstanbul 1988
Kafesoğlu, İ., Harezmşahlar Devleti Tarihi, Ankara 1992
Kuzgun, Ş., Hazar ve Karay Türkleri, Ankara 1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.ozbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444