DERS ADI

: Eski Çağ Tarihi ve Medeniyeti I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 1003 Eski Çağ Tarihi ve Medeniyeti I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEREN UÇAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin dünyanın oluşumundan başlayarak Ön Asya'da, Mezopotamya'da, Mısır ve İran'da kurulmuş olan medeniyetlerin siyasi, sosyal ve kültürel hayatları hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eskiçağ kavramını tanımlayabilme
2   Eskiçağı oluşturan unsurları ayırt edebilme
3   Önemli olay ve olguları, tarihleri, şahıs isimlerini ve yer adlarını yazabilme
4   Ön Asya uygarlıklarındaki siyasi, sosyal ve kültürel yapıyı anlatabilme
5   Farklı uygarlıklardaki gelişme ve etkileşimleri karşılaştırabilme
6   Eskiçağ uygarlıklarının daha sonraki dönemlere etkilerini yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri, Eskiçağ Tarihinin Kaynakları
2 Tarih Öncesi Dönemler
3 Göbeklitepe
4 Mezopotamya Uygarlıklar (Sümerler, Akadlar, Babilliler), Sümer Mitolojisi, Eridu Yaratılış Destanı, Atrahasis Destanı
5 İbreniler ve Uygarlığı
6 Makale İncelemesi
7 Genel Tekrar, Ara Sınav
8 Kanunlar, Asurlular, Yeni Asur D.
9 Mısır Mitolojisi, Ölüler Kitabı
10 Mısır Sosyo-ekonomik Tarihi Akhenaton
11 Eski Hint Uygarlığı
12 Ramayana Destanı
13 İran Tarihi ve Uygarlığı
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yıldırım, Recep (2011). Eskiçağ Tarih ve Uygarlıkları. Ankara: Yıldız Yayıncılık
2. Arsebük, Güven (1990). İnsan ve Evrim. Ankara: TTK Yayınları
3. İplikçioğlu, Bülent (1994). Eskiçağ Tarihinin Ana Hatları. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi
4. Şenel, Alaeddin (1995). İlkel Topluluktan Uygar Topluma (Geçiş Aşamasında Ekonomik Toplumsal Düşünsel Yapıların Etkileşimi). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
5. Şenel, Alaeddin (2011). Siyasal Düşünceler Tarihi. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
6. Kınal, Füruzan (1983). Eski Mezopotamya Tarihi. Ankara: Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Basımevi
7. Köroğlu, Kemalettin (2006). Eski Mezopotamya Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları
8. Kramer, Samuel Noah (2002). Tarih Sümer'de Başlar. İstanbul: Kabalcı Yayınevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav, Final, Bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin verilen metinleri ders öncesinde okuması ve derse hazırlanarak gelmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.ucan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı 10:30-12:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555
ÖK.6555555555555