DERS ADI

: Çocukta Davranış Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 5015 Çocukta Davranış Yönetimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DUYGU ÇETİNGÖZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı çocukların davranışlarını ve bu davranışları etkileyen faktörleri anlama ve olumlu davranışlar geliştirmelerine rehberlik etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Davranışa yönelik yaklaşımları açıklayabilecektir
2   Hedef davranışı tanımlayabilecektir.
3   İstenmeyen davranışların nedenlerini açıklayabilecektir.
4   Olumlu davranışları geliştirmeye yönelik uygulayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Dersin içeriği ve dönem içinde yapılacak çalışmalar
2 Etkili okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin özellikleri sınıfta istenmeyen davranışlar, nedenleri ve yönetimi
3 Davranış yönlendirme ile ilgili genel ilkeler
4 Davranış yönlendirme ile ilgili genel ilkeler
5 Eğitim ortamı düzenlemeleri ile ilişkili konular: Öğrenmeyi destekleyici bir şekilde sınıf ortamını düzenleme
6 Etkinlikler arası geçişler, büyük grup zamanı etkili bir şekilde başlatma, sürdürme ve sonlandırma, davranışa yönelik yaklaşımlar (kuramlar)
7 Sınıf kuralları ve prosedürler
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara-sınav
9 Sınıfta topluluk ruhunu geliştirme: karar vermeyi öğrenme, diğerlerinin bakış açısını anlama, duyguları kontrol etmeyi ve rahatlamayı öğrenme
10 Kişiler arası problem çözme becerilerini geliştirme
11 Özdüzenleme, duygu düzenleme
12 Olumlu davranışları geliştirmeye yönelik teknikler
13 Olumlu davranışları geliştirmeye yönelik teknikler
14 Ebeveynlerin disiplin anlayışı ve işbirliği (ailede iletişim)
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aktaş, Y. (2008). Okul öncesi eğitimde sınıf yönetimi. Anakara: KÖK yayıncılık
Türkçe
Uyanık, G. B. Ve Bilgin, H. (2011). Okul Öncesi eğitimde sınıf yönetimi. Eğiten Kitap.
Türkçe
Yavuzer, H. (2003). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Arslan, E.(edt) (2019). Erken Çocuklukta Davranış Yönetimi. Ankara: Eğiten Kitap
Özyürek, A. (2018). Çocuklarda Davranış Yönetimi. Ankara: Vize Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

70% Derse Devamlılık zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.cetingoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.144235
ÖK.244235
ÖK.344235
ÖK.444235