DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4026 Öğretmenlik Uygulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 12

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, öğretmen adaylarının alana özgü kazanmış oldukları bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamalar yaparak geliştirmelerini sağlamayı ve mesleğin gerektirdiği özellikleri kazanabilmelerini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapabilme
2   2. Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapabilme
3   3. Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirebilme
4   4. Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlayabilme
5   5. Ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanabilme
6   6. Öğretmen adayının kendi öğretimi sürecinde akran, uzman ve kendisi olmak üzere geri bildirimler alarak yansıtma yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MBD 4025 - Öğretmenlik Uygulaması 1

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma
2 Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma
3 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma
4 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma
5 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma
6 Bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme
7 Bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme
8 Genel Tekrar,Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme
10 Dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme
11 Öğretim ortamlarını hazırlama
12 Öğretim ortamlarını hazırlama
13 Sınıfı yönetme ve ölçme, değerlendirme
14 Öğretim süreci ile ilgili yansıtma yapma
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. Ankara-2017

Yardımcı kaynaklar: Ortaöğretim Kimya Dersi (9,10,11,12. Sınıflar) Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB).
Buca Eğitim Fakültesi Dekanlığı, Fakülte-Okul İşbirliği Yönergesi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi (D.E.Ü.) Buca Eğitim Fakültesi.
Aybat, B. (2016). Öğretmen 2.0. İstanbul: Abaküs Yayınevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Mikro öğretim, yansıtıcı öğretim teknikleri, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma, düz anlatım.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. %40 yarıyıl içi sınavı + %60 yarıyıl sonu sınavı
2. Değerlendirmede uygulama öğretmeni ile öğretim elemanının katkısı geçerlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nalan.akkuzu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10:00-12:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 6 78
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 4 5 20
Final Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 288

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1543543355
ÖK.2545434555
ÖK.354543455
ÖK.455524455
ÖK.55454355
ÖK.654454555