DERS ADI

: Kimya Öğretiminde Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5009 Kimya Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğretmen adaylarını çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı hakkında bilgilendirmek, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerini (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanabilme
2   Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkelerini kavrayabilme
3   Yazılım türleri ve kullanım amaçlarını kavrayabilme
4   İki ve üç boyutlu öğretim materyallerini tasarlayabilme
5   Öğretim teknolojileri kullanarak öğretim materyalleri (çalışma yaprağı, asetatlar, bilgisayar destekli materyaller vb ) geliştirebilme.
6   Öğretim materyallerini sınıfta sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma
2 Yazılım türleri ve kullanım amaçları
3 Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
4 Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
5 Materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi
6 İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması
7 İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması
8 Genel Tekrar,Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Çalışma yaprakları
10 Saydamlar
11 VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi
12 VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi
13 Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi
14 Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Koşar, E ve diğ. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Öğreti Yayıncılık, Ankara.
2. Yalın, H.İ. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, 10. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
3. Şahin Yanpar, T., Yıldırım, S. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, düz anlatım, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, final, ödev ve sunumlardaki başarı öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senol.alpat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1555
ÖK.25553
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.655