DERS ADI

: Disiplinler Arası Kimya Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5003 Disiplinler Arası Kimya Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, öğretmen adaylarının kimya ve diğer disiplinler arasındaki ilişkinin, öğretimde kurulma modelleri hakkında bilgi edilnmelerini ve uygulama örnekleri geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kimya eğitiminde disiplinler arası öğretimin önemini açıklamak.
2   2. Disiplinler arası öğretimin entegrasyon modellerini açıklamak
3   3. Kimya teknolojileri ve disiplinler arası öğretimin arasında bağlantı kurmak.
4   4. Disiplinler arası öğretiminde, planlama, ökçmeve değerlendirmenin nasıl yapılacağını açıklamak
5   5. Kimyada disiplinler arası öğretimin uygulamalarını geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Disiplinler arası öğretimin kimya eğitimi açısından önemi;;
2 2. Disiplinler arası öğretimin kuramsal çerçevesi
3 3 Disiplinler arası öğretimin entegrasyon modelleri;
4 4 . Disiplinler arası öğretimin entegrasyon modelleri;
5 5. Kimya teknolojileri ve disiplinler arası öğretim
6 6. Kimya teknolojileri ve disiplinler arası öğretim
7 7. Mühendislik tasarım temelli disiplinler arası öğretimi;
8 8. Genel Tekrar,Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 9. Kimyada matematiksel modelleme ve disiplinler arası öğretimi;;
10 10. Kimyada matematiksel modelleme ve disiplinler arası öğretimi;;
11 11. Disiplinler arası öğretiminde planlama
12 12. Disiplinler arası öğretimde ölçme ve değerlendirme
13 13. Kimyada disiplinler arası öğretimin uygulama örnekleri.
14 14. Kimyada disiplinler arası öğretimin uygulama örnekleri.
15 15. FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimi, Salih Çepni , pegem akademi: Ankara

2. Okul Öncesinden Üniversiye Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimi, Devrim Akgündüz, Anı Yayıncılık, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, düz anlatım, soru-cevap tekniği

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulten.sendur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13334344334
ÖK.23334344334
ÖK.33334344334
ÖK.43334344334
ÖK.53334344334