DERS ADI

: GIS - METABOLİZMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GIS 2104 GIS - METABOLİZMA ZORUNLU 7 2 0 9

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SEZER UYSAL

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, gastrointestinal sistemin yapı ve işlevlerinin, temel besin maddelerinin sindirim ve emiliminin ve metabolizmanın işleyişinin kavranmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sindirim kanalındaki organların anatomik, histolojik yapılarını ve fizyolojik fonksiyonlarını açıklayabilmeli
2   Karaciğer ve safra yollarının anatomik, histolojik, yapılarını ve fizyolojik fonksiyonlarını açıklayabilmeli
3   Dalak ve pankreasın histolojik, anatomik yapısını ve fonksiyonlarını sayabilmeli
4   Termodinamik sistemler, entalpi ve entropi, Isı transfer mekanizmalarını tanımlayabilmeli
5   Sindirim sisteminden salgılanan hormonları açıklayabilmeli
6   Vitamin ve eser elementler ve enerji mekanizmalarını, Vücut ısısının düzenlenmesini söyleyebilmeli
7   Lipid, protein ve karbonhidrat metabolizmalarını açıklayabilmeli
8   Baş çevresi ölçümü yapabilmeli
9   İv girişim yapma becerisinin kavranması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Üst GİS
2 Alt GİS, sindirim ve emilim
3 Metabolizma I, GİS patolojileri
4 Metabolizma II
5 Küçük grup çalışmaları
6 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Netter Temel Histoloji - W.K. Ovalle, P.C.Nahirney, S. Müftüoğlu, F.Kaymaz, P.Atilla (çev.ed), 2009.
2-Temel Histoloji - L.C.Junqueira, J.Carneiro, Y.Aytekin, S.Solakoğlu (çev.ed), 2006.
3-Gray's Anatomy, The Anatomical Basis of Clinical Practice, Standring S (ed). Churchill Livingstone Elsevier 2008, Arıncı K, Elhan A. Anatomit, Güneş Kitabevi, 2001,
4-Marks' Basic Medical Biochemistry, a Clinical Approach, Smith C, Marks A, Lieberman M. (eds.), Wolters Kluwer Company, 2005
5-Lippincott Biyokimya, Ulukaya E (çev.ed), 2007.
6-İnsan Fizyolojisi. Widmaier EP, Raff H, Strang KT. Vander (çev.ed) Demirgören S. 2010.
7-Tıbbi Fizyoloji. Guyton AC, Hall JE. Çavuşoğlu H, Çağlayan Yeğen B. (çev.ed), 2007.
8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Lodish, Geçkil H, Özmen M., Yeşilada Ö. (çev.ed), 2008.
9-Hücre: Moleküler Yaklaşım, Cooper , Sakızlı M., Atabey N. (çev.ed), 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sunumları
Laboratuvar uygulamaları (Anatomi, Histoloji)
Kliniğe giriş sunumları
Mesleksel Beceriler uygulamaları
Küçük grup çalışmaları
Özel Çalışma Modülleri (ÖÇM)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ÖBD Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (%85)
2 ABD Ara Başarı Değerlendirme (%5)
3 ÖÇM Özel Çalışma Modülleri (%10)


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm dönemlerde, başarı dereceleri 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem geçme puanı 65 (altmışbeş) olarak belirlenmiştir.

Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (ÖBD) ortalamasının en az 50 (elli) puan olması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 4124478

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 12:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 108 1 108
Uygulama 14 1 14
PDÖ Oturumu 3 3 9
Blok sonu sınavına hazırlık 1 50 50
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 8 40
Blok sonu sınavı 1 3 3
Uygulama sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1522
ÖK.2522
ÖK.3522
ÖK.4522
ÖK.5522
ÖK.6522
ÖK.7522
ÖK.8555
ÖK.9555