DERS ADI

: Eğitimde Teknoloji Destekli Yansıtıcı Uygulamalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6018 Eğitimde Teknoloji Destekli Yansıtıcı Uygulamalar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Teknoloji destekli yansıtıcı uygulamalar dersi aracılığıyla, öğrencilerin gerek yansıtıcı düşünme becerilerini gerekse yansıtıcı uygulama deneyimlerini geliştirmek amacıyla kullanılabilecek güncel Web 2.0 teknolojilerini benimsemesini sağlamak amaçlanmıştır. Ders süresince, uygulamalı etkinlikler işe koşularak bu araçların eğitim teknolojisi alanına getireceği olası katkılar konusunda öğrencilerin bilinçlendirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yansıtıcı uygulama ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2   Yansıtıcı uygulamanın eğitim açısından önemini yorumlayabilir.
3   Farklı gereksinimlere yanıt verebilecek uygun yansıtıcı uygulama modellerini tartışabilir.
4   Bir eğitim gereksinimine uygun teknoloji destekli yansıtıcı uygulama etkinlikleri planlayabilir.
5   Güncel Web 2.0 teknolojileri aracılığıyla teknoloji destekli yansıtıcı uygulama etkinlikleri yürütebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yansıtıcı uygulama: Tarihi ve eğitim alanı ile ilişkisi.
2 Yansıtıcı uygulama ile ilgili kavramlar: Yansıtma, yansıtıcı düşünme ve karar verme.
3 Yansıtıcı uygulama ile ilgili kavramlar: Yansıtıcı öğretmen, öğretim ve öğrenim
4 Yansıtıcı uygulama: Tanımı, özellikleri ve süreci
5 Yansıtıcı uygulama: Modelleri ve düzeyleri
6 Yansıtıcı uygulama örneklerinin incelenmesi
7 Ara sınav
8 Yansıtıcı uygulamayı destekleyici stratejiler
9 İnternet sitesi oluşturma araçları: Bloglar ve wikiler
10 Bilgi düzenleme ve paylaşma araçları: Sosyal etiketleme araçları ve senkron işbirliği araçları
11 Kombinal üretim araçları: Dijital öyküleme araçları ve karikatür oluşturma araçları
12 Metin tabanlı araçlar: Not alma araçları ve tartışma forumları
13 Görsel tabanlı araçlar: Zihin haritası araçları ve kelime bulutu araçları
14 Çokluortam düzenleme ve paylaşım araçları, Çevrimiçi sosyal ağlar
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Johns, C. (2004). Becoming a reflective practitioner. Malden, MA: Wiley-Blackwell.
Joyce, T. M. (2013). Reflective practice through blogging: An alternative for open and distance learning context. Journal of Communication, 4(2), 123-130.
Schön, D. A. (1983). The reflective practitioner: How professionals think in action. USA: Basic books.
Taggart, G.L. ve Wilson; A.P. (2005). Promoting reflective thinking in teachers: 50 action strategies. Thousand Oaks, CA: Sage.
Thompson, N., ve Pascal, J. (2012). Developing critically reflective practice. Reflective Practice, 13(2), 311-325.
Zeichner, K. M., ve Tabachnick, B. R. (2001). Reflections on reflective teaching. Teacher development: exploring our own practice, 1, 72.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama ve sunma, beyin fırtınası, örnek olay incelemesi

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, öğrenci yansıtmaları, uygulama örneklerini inceleme, tartışma, Web 2.0 araçları aracılığıyla uygulamalar yapma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr.Üyesi Elif Buğra KUZU DEMİR
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü,
Hasan Ali Yücel Binası, Kat-3
elif.demir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.111321111
ÖK.223431111
ÖK.335341211
ÖK.434433533
ÖK.535553533