DERS ADI

: Dijital Oyun ve Oyunlaştırma: Kuram ve Uygulama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6007 Dijital Oyun ve Oyunlaştırma: Kuram ve Uygulama SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Bilgisayar oyunları, özellikle son on yılda mobil platformların ve web teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde oldukça yaygınlaşmış, cinsiyet ve yaş ayırt etmeksizin geniş kitleler tarafından tüketilen popüler bir mecraya dönüşmüştür. Bu dersin amacı da öğrenme teorileri arasında oyun temelli öğrenmenin yerini tartışma, eğitsel oyunlarla öğrenme üzerine farklı teorileri, modelleri ve konuları tartışma, eğitsel oyun tasarımlarını inceleme ve hedef öğrenci kitlesine, öğretim yöntem ve tekniklerine, dersin amaçlarına ve ders içeriğine göre eğitsel oyun ve ders tasarlama olarak belirlenmiştir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oyun tasarımının tarihi, oyun ve oyunlaştırma ile ilgili temel kavramları, oyunların görsel, işitsel ve pedagojik boyutlarını kavrayabilir
2   Oyun türlerinin ne olduğu, oyunun sahip olması gerecek özellikleri açıklayabilir
3   Oyun ile ilgili görsel tasarımları tasarım ilkelerine göre hazırlayabilir
4   Öğrenme teorileri ve oyun temelli öğrenme arasındaki ilişkiyi kurabilir
5   Ders sonunda özgün bir oyun geliştirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oyun ve oyunlaştırma ile ilgili temel Kavramlar
2 Oyun tasarım tarihi
3 Oyunların eğitim tarihindeki yeri
4 Oyunların eğitim tarihindeki yeri
5 Öğrenme teorileri ve oyun temelli öğrenme
6 Öğrenme teorileri ve oyun temelli öğrenme
7 Öğrenme teorileri ve oyun temelli öğrenme
8 Vize sınavı
9 Oyunlaştırma
10 Oyunlaştırma
11 Eğitsel oyun tasarımı elementleri
12 Eğitsel oyun tasarımı elementleri
13 Özgün oyun geliştirme
14 Özgün oyun geliştirme
15 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A Book Lenses
URL: http://www.amazon.com/Art-Game-Design-book-lenses/dp/0123694965
Ito, M. et al., (2009). Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out
URL: http://mitpress.mit.edu/catalog/item/default.asp ttype=2&tid=11889
Salen, K. (2007). The Ecology of Games: Connecting Youth, Games, and Learning. MIT Press.
Gee, J.P. (2007). What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy: Revised and Updated Edition. Palgrave Macmillan

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, beyin fırtınası, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, araştırma sonuçları ve uygulama örneklerini inceleme, yazılan makalenin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 40 40
Proje Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.111111155
ÖK.212425255
ÖK.312425255
ÖK.422425255
ÖK.555355555