DERS ADI

: Öğretim Tasarımı ve Yeni Teknolojiler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6027 Öğretim Tasarımı ve Yeni Teknolojiler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğretim sistemleri tasarımı kuramına ait eleştirel bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca yeni teknolojilerin farklı eğitim ortamlarında ve disiplinlerinde kullanılması durumunda öğretim tasarımı modellerinin nasıl uyarlanması gerektiği ile ilgili uzmanlık bilgisi kazandırmayı amaçlamıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim tasarımının gelişimini bilir
2   Öğretim tasarımı modellerini ve farklılıklarını açıklar
3   Farklı disiplin ve öğrenme ortamlarını inceler
4   Farklı disiplin ve öğrenme ortamlarında öğretim tasarımı kuramının önemini kavrar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, ders planı, dersin gereklilikleri, ignite sunum nedir
2 Öğretim tasarımı ve diğer alanlarla ilişkisi
3 Öğretim tasarımı modelleri
4 Öğretim tasarımı modelleri
5 Öğretim tasarımı modelleri
6 Öğretim tasarımı modelleri
7 Öğretim tasarımı modellerinin karşılaştırılması
8 Mid-term
9 Diğer alanlar ve öğrenme ortamları
10 Yeni teknolojilerin diğer alanlar ve öğrenme ortamlarında kullanılması
11 Yeni teknolojilerin diğer alanlar ve öğrenme ortamlarında kullanılması
12 Proje çalışmaları
13 Proje çalışmaları
14 Proje çalışmaları
15 Proje çalışmaları
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ustafson, K. L. Branch R. M. & Maribe R.(2002). Survey of Instructional Development Models. 3rd ed. ERIC Clearinghouse on Information Technology mode, Syracuse, NY. (Skim over taxonomy and models)
Gustafson, K. L. & Branch R. M. (2002). What is instructional design. Ch 2 in Trends and issues in instructional design and technology. Reiser, R.A., & Dempsey, J. A. (Eds.). Upper Saddle River , New Jersey: Merrill/Prentice Hall.
Branch, R.M. & Gustafson, K.L. (2002). Revisioning model of instructional development. presented at Educational communications and technology,Ffebruaray, 18-22.
Schiffman, S. S. (1995). Instructional System Design: Five Views of the field. Ch 11 in G. J. Anglin (Ed.), Instructional Technology: Past, Present, and Future (2nd ed.), Englewood, CO, Libraries Unlimited.
Seels, B. & Glasgow, Z. (1997). Using Models and Paradigms. Ch. 7 in Making Instructional Design Decisions. 165-194
Zemke, R. & Rossett, A. (2002). A hard look at ISD, Training, 39(2). Data base: EBSCO Host.
Reigeluth, C. M. & Alison,C-C. (---). A Common Language and Knowledge Base for ID

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar, tartışma, grup çalışmaları,

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize, Final, Proje, Ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

SAlı 13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 5 4 20
Final Sınavına Hazırlık 5 4 20
Ödev Hazırlama 1 40 40
Proje Hazırlama 1 60 60
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.132453222
ÖK.232453222
ÖK.314255544
ÖK.445455555