DERS ADI

: Eğitim Teknolojileri Alanında Araştırma Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6019 Eğitim Teknolojileri Alanında Araştırma Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Eğitim teknolojisi ve ilişkili disiplinlerde yayınlanan bilimsel çalışmaları, bilimsel araştırmanın gerektirdiği kurallara göre analiz edebilmesi ve sonuçlarının değerlendirebilmesi amaçlanmaktadır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin gelecekte desenleyeceği araştırmalarda, ders kapsamında keşfettiği olası araştırma sorunlarını göz önüne alarak çalışmalarını yürütmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel araştırma raporlarında karşılaşılan genel sorunları açıklayabilir.
2   Bilimsel araştırmaların desenlenmesinde karşılaşılan sorunları belirleyebilir.
3   Bilimsel araştırmalarda verilerin toplanması sürecinde karşılaşılan sorunları betimleyebilir.
4   Bilimsel araştırmalarda verilerin analizi sürecinde karşılaşılan sorunları tartışabilir.
5   Eğitim teknolojisi alanyazınında varolan çalışmaları bütüncül bir biçimde değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim ve bilimsel yöntem: Tanımları, işlevleri, türleri ve aşamaları
2 Sosyal bilimlerde araştırma: Eğitim araştırmalarının özellikleri, türleri ve işlevleri
3 Araştırma raporlarında karşılaşılan genel sorunlar: Özet ve biçim
4 Araştırma raporlarında karşılaşılan genel sorunlar: Organizasyon ve etik
5 Araştırma raporlarında karşılaşılan genel sorunlar: Metin içi kaynak gösterimi ve kaynakça
6 Giriş bölümü: Araştırma problemi, amacı ve önemi
7 Ara sınav
8 Giriş bölümü: Araştırma soruları, sayıltıları ve alanyazın taraması
9 Yöntem bölümü: Araştırma yöntemi ve deseni
10 Yöntem bölümü: Araştırmanın katılımcıları, veri toplama süreci, ve araçları
11 Yöntem bölümü: Araştırma verilerinin analizi ve geçerlik-güvenilirlik çalışmaları
12 Bulgular ve yorum bölümünde karşılaşılan sorunlar
13 Sonuç ve tartışma bölümünde karşılaşılan sorunlar
14 Eğitim Teknolojisi alanında gerçekleştirilmiş araştırmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi.
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Burgess, R. G. (Ed.). (2005). The ethics of educational research. Routledge.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2013). Research methods in education. Routledge.
Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (1993). How to design and evaluate research in education (Vol. 7). New York, NY: McGraw-Hill.
Feuer, M. J., Towne, L., & Shavelson, R. J. (2002). Scientific culture and educational research. Educational researcher, 31(8), 4-14.
Thompson, B. (1999). Common Methodology Mistakes in Educational Research, Revisited, along with a Primer on Both Effect Sizes and the Bootstrap.
Wellington, J. (2015). Educational research: Contemporary issues and practical approaches. New York, NY: Bloomsbury Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, örnek olay inceleme, rapor hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödevler, öğrenci sunumları, tartışma.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr.Üyesi Elif Buğra KUZU DEMİR
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü,
Hasan Ali Yücel Binası, Kat-3
elif.demir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 13 3 39
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.121212111
ÖK.252433211
ÖK.352433211
ÖK.441313111
ÖK.552543322