DERS ADI

: Güncel Okuryazarlıklar ve Medya

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6006 Güncel Okuryazarlıklar ve Medya SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Dijital dönüşüm ve dijital kültürün temel kavramlarını özümseyebilmesi, dijital ortamlarda yansıtıcı ve eleştirel düşünmenin rolünü analiz edilmesi, dijital vatandaşlık geliştirme amaçlı çerçeve oluşturabilme, dijital ve medya okuryazarlığı becerilerini geliştirmesi,

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dijital dönüşüm ve dijital kültürün etkilerini anlayabilir.
2   Dijital ortamlarda yansıtıcı ve eleştirel düşünmenin önemini özümser.
3   Dijital vatandaşlık geliştirmeden önemli olan bileşenleri analiz edebilir.
4   Dijital okuryazarlık ve medya okuryazarlığına ilişkin kavrayış geliştirir.
5   Dijital okuryazarlık ve medya okuryazarlığı becerilerini geliştirir.
6   Dijital okuryazarlık ve medya okuryazarlığı geliştirmeyi değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dijital dönüşüm
2 Dijital kültür
3 Yansıtıcı düşünme
4 Eleştirel düşünme
5 Dijital vatandaşlık
6 Dijital kimlik
7 Ara sınav
8 Dijital yaşam stilleri
9 Dijital okuryazarlık
10 Medya okuryazarlığı
11 Dijital okuryazarlık ve medya okuryazarlığı çerçeveleri
12 Dijital ve medya okuryazarlığı becerileri
13 Dijital okuryazarlık ve medya okuryazarlığı geliştirme
14 Dijital okuryazarlıkta değerlendirme yöntemleri
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Deuze, M. (2006). Participation, remediation, bricolage: Considering principal components of a digital culture. The information society, 22(2), 63-75.

Buckingham, D. (2013). Beyond technology: Children's learning in the age of digital culture. John Wiley & Sons.

King, P. M., & Kitchener, K. S. (1994). Developing Reflective Judgment: Understanding and Promoting Intellectual Growth and Critical Thinking in Adolescents and Adults. Jossey-Bass Higher and Adult Education Series and Jossey-Bass Social and Behavioral Science Series. Jossey-Bass, 350 Sansome Street, San Francisco, CA 94104-1310.

Rodgers, C. (2002). Defining reflection: Another look at John Dewey and reflective thinking. Teachers college record, 104(4), 842-866.

Paul, R. W., & Binker, A. J. A. (1990). Critical thinking: What every person needs to survive in a rapidly changing world. Center for Critical Thinking and Moral Critique, Sonoma State University, Rohnert Park, CA 94928.

Norris, S. P., & Ennis, R. H. (1989). Evaluating Critical Thinking. The Practitioners' Guide to Teaching Thinking Series. Critical Thinking Press and Software, Box 448, Pacific Grove, CA 93950-0448; tele.

Mossberger, K., Tolbert, C. J., & McNeal, R. S. (2007). Digital citizenship: The Internet, society, and participation. MIt Press.

Ribble, M. S., Bailey, G. D., & Ross, T. W. (2004). Digital Citizenship: Addressing Appropriate Technology Behavior. Learning & Leading with Technology, 32(1), 6.

Shelley, M., Thrane, L., Shulman, S., Lang, E., Beisser, S., Larson, T., & Mutiti, J. (2004). Digital citizenship parameters of the digital divide. Social Science Computer Review, 22(2), 256-269.

Buckingham, D. (Ed.). (2008). Youth, identity, and digital media (pp. 119-142). Cambridge, MA: MIT Press.

Lankshear, C., & Knobel, M. (2008). Digital literacies: Concepts, policies and practices (Vol. 30). Peter Lang.

Eshet-Alkalai, Y. (2004). Digital literacy: A conceptual framework for survival skills in the digital era. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia,13(1), 93.

Baran, S. J. (2009). Introduction to mass communication: Media literacy and culture.

Potter, W. J. (2013). Media literacy. Sage Publications.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru yanıt, örnek olay incelemesi, beyin fırtınası, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, uygulama örneklerini inceleme

Değerlendirme Kriteri

Deuze, M. (2006). Participation, remediation, bricolage: Considering principal components of a digital culture. The information society, 22(2), 63-75.

Buckingham, D. (2013). Beyond technology: Children's learning in the age of digital culture. John Wiley & Sons.

King, P. M., & Kitchener, K. S. (1994). Developing Reflective Judgment: Understanding and Promoting Intellectual Growth and Critical Thinking in Adolescents and Adults. Jossey-Bass Higher and Adult Education Series and Jossey-Bass Social and Behavioral Science Series. Jossey-Bass, 350 Sansome Street, San Francisco, CA 94104-1310.

Rodgers, C. (2002). Defining reflection: Another look at John Dewey and reflective thinking. Teachers college record, 104(4), 842-866.

Paul, R. W., & Binker, A. J. A. (1990). Critical thinking: What every person needs to survive in a rapidly changing world. Center for Critical Thinking and Moral Critique, Sonoma State University, Rohnert Park, CA 94928.

Norris, S. P., & Ennis, R. H. (1989). Evaluating Critical Thinking. The Practitioners' Guide to Teaching Thinking Series. Critical Thinking Press and Software, Box 448, Pacific Grove, CA 93950-0448; tele.

Mossberger, K., Tolbert, C. J., & McNeal, R. S. (2007). Digital citizenship: The Internet, society, and participation. MIt Press.

Ribble, M. S., Bailey, G. D., & Ross, T. W. (2004). Digital Citizenship: Addressing Appropriate Technology Behavior. Learning & Leading with Technology, 32(1), 6.

Shelley, M., Thrane, L., Shulman, S., Lang, E., Beisser, S., Larson, T., & Mutiti, J. (2004). Digital citizenship parameters of the digital divide. Social Science Computer Review, 22(2), 256-269.

Buckingham, D. (Ed.). (2008). Youth, identity, and digital media (pp. 119-142). Cambridge, MA: MIT Press.

Lankshear, C., & Knobel, M. (2008). Digital literacies: Concepts, policies and practices (Vol. 30). Peter Lang.

Eshet-Alkalai, Y. (2004). Digital literacy: A conceptual framework for survival skills in the digital era. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia,13(1), 93.

Baran, S. J. (2009). Introduction to mass communication: Media literacy and culture.

Potter, W. J. (2013). Media literacy. Sage Publications.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Ercan AKPINAR ercan.akpinar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.154455455
ÖK.244545544
ÖK.345554455
ÖK.455444555
ÖK.544554444
ÖK.655445455