DERS ADI

: Eğitimde Güncel Teknolojilerin Kabulu ve Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6020 Eğitimde Güncel Teknolojilerin Kabulu ve Kullanımı SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Bu derste, eğitime teknolojinin bütünleştirilmesi konusunda çalışacak öğrencilere, teknoloji, yenilik ve değişim kavramlarının kazandırılması; güncel bir teknolojinin entegrasyonu sürecinde karşılaşabilecekleri davranışsal durumların modellenmesi ve bir yeniliğe ilişkin benimseme davranışını etkileyen faktörlerin tanıtılması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, ders içeriğinden elde ettikleri bilgiler ışığında eğitim alanında güncel bir teknolojinin kabul ve kullanıma yönelik bir araştırma önerileri hazırlamaları da hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Günlük yaşamda teknoloji bağlamındaki yenilikleri açıklayabilir,
2   Güncel teknolojilerin eğitim teknolojileri alanındaki etkilerini tartışabilir.
3   Eğitim teknolojileri alanındaki güncel teknolojilere ilişkin bireylerin kabul etme süreçlerini irdeleyebilir.
4   Bireylerin gereksinimlerine ve teknolojinin özelliklerine göre uygun modelleri seçebilir ve planlayabilir.
5   Seçtiği modellere göre bireylerin teknolojiyi kabul etme ve gelecekte kullanma davranışlarını değerlendirebilir.
6   Bireylerin teknoloji kabul ve kullanım durumlarından elde ettiği verilere göre teknolojinin eğitimle bütünleştirilmesine yönelik projeler geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar: Teknoloji, yenilik ve değişim
2 Yeniliklerin benimsenmesi: Ortak aşamalar ve kullanıcı rolleri
3 Yeniliklerin Yayılması Kuramı ve Sosyal Bilişsel Kuram
4 Sebepli Davranış Kuramı ve Planlı Davranış Kuramı
5 Teknoloji Kabul Modelleri (1-2-3)
6 Teknoloji Kabul ve Planlı Davranış Birleştirilmiş Modeli
7 Ara sınav
8 Motivasyon Modeli ve Kişisel Bilgisayar Kullanım Modeli
9 Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modelleri (1-2)
10 Güncel teknolojiler: Gartner ın teknoloji ilerleme döngüsü
11 Güncel teknolojiler ve eğitim alanına yansımaları
12 Eğitimde güncel teknolojilerin benimsenmesi ilgili çalışmaların incelenmesi
13 Eğitimde güncel teknolojilerin benimsenmesi ilgili bir araştırma önerisi hazırlama
14 Araştırma önerilerinin sunumu
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Davis, F. D., Bagozzi, R. P. ve Warshaw, P. R. (1989). User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models. Management Science, 35(8), 982-1003.
Rogers, E. M. (2003). Diffusion of innovations, 5th edition. New York: Free Press.
Straub, E. T. (2009). Understanding technology adoption: Theory and future directions for informal learning. Review of Educational Research, 79(2), 625-649.
Taylor, S. ve Todd, P.A. (1995). Decomposition and crossover effects in the theory of planned behavior: A study of consumer adoption intentions. International Journal of Research in Marketing, 12, 137-156.
Venkatesh, V. ve Davis, F. D. (2000). A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies. Management Science, 46(2), 186-204.
Venkatesh, V., Morris, M. G., Davis, G. B. ve Davis, F. D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS Quarterly, 27(3), 425-478.
Wolski, S. ve Jackson, S. (1999). Technological diffusion within educational institutions: Applying the technology acceptance model. J. Price vd. (Ed.), Society for Information Technology & Teacher Education International Conference bilfiri kitabı içinde (s. 1718-1723). Chesapeake, VA: AACE.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr.Üyesi Elif Buğra KUZU DEMİR
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü,
Hasan Ali Yücel Binası, Kat-3
elif.demir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 13 3 39
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.111221111
ÖK.212551111
ÖK.322122111
ÖK.434114411
ÖK.555115511
ÖK.655555555