DERS ADI

: Biliş, Öğrenme ve Teknoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6009 Biliş, Öğrenme ve Teknoloji SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Biliş, öğrenme ve teknoloji kavramlarını ve aralarındaki ilişkileri üst düzeyde analiz ederek ortaya koymak, öğrenme kuramları, bilişsel yapı, hafıza ve özelliklerini eleştirel bir şekilde tartışmak ve teknolojiye yansımalarını belirlemek, yapay zeka uygulamalarını eğitimsel süreç açısından tartışmaktır. Ders kapsamında, biliş, üstbiliş yetisinin, doğası, kaynağı/kaynakları ve tüm boyutlarıyla anlaşılması için, psikoloji, nöropsikoloji, eğitimbilim, felsefe vb gibi disiplinleri içeren interdisipliner bir yaklaşımla açıklanmaya çalışılacak, bu kavramlarla hafıza , öğrenme ve teknoloji arasındaki ilişki ortaya konulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Biliş, üstbiliş ve öğrenme ve teknoloji kavramlarını güncel bilgilerle açıklayabilir.
2   2. Biliş ve öğrenme ve teknoloji, hafıza arasındaki ilişkiyi analiz edebilir.
3   3. Öğrenme kuramları ve teknoloji arasındaki etkileşimi açıklayabilir
4   4. Üstbiliş stratejilerini teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarına uyarlayabilir.
5   5. Yapay zeka ve eğitim uygulamalarını açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biliş ve bilişüstü
2 Biliş ve bilişüstü
3 Biliş ve bilişüstü ve öğrenme
4 Dikkat ve Bilinç
5 Hafıza: Modeller ve Araştırma Yöntemleri
6 Hafıza: Modeller ve Araştırma Yöntemleri ve süreçler
7 vize
8 Dil, Öğrenme ve Bellek Biyopsikoloji
9 Biliş, bilişüstü ve eğitime yansımaları
10 Bilişüstü ve teknoloji destekli öğrenme ortamları
11 Bilişüstü ve teknoloji destekli öğrenme ortamları
12 Bilişüstü ve teknoloji destekli öğrenme ortamları
13 İnsan ve Yapay Zeka
14 İnsan ve Yapay Zeka
15 İnsan ve Yapay Zeka
16 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ryals, A. J., Yadon, C. A., Nomi, J. S., & Cleary, A. M. (2011). When word identification fails: ERP correlates of recognition without identification and of word identification failure. Neuropsychologia, 49, 3224 3237. http://dx.doi.org/10.1016/j.neuropsychologia.2011.07.027
Schacter, D. L., Dobbins, I. G., & Schnyer, D. M. (2004). Specificity of priming: A cognitive neuroscience perspective. Nature Reviews Neuroscience, 5, 853 862. http://dx.doi.org/10.1038/nrn1534
Singer, M. (2009). Strength-based criterion shifts in recognition memory. Memory & Cognition, 37, 976 984. http://dx.doi.org/10.3758/MC.37.7 .976
Starns, J. J., Hicks, J. L., Brown, N. L., & Martin, B. A. (2008). Source memory for unrecognized items: Predictions from multivariate signal detection theory. Memory & Cognition, 36, 1 8. http://dx.doi.org10.3758/MC.36.1.1
Stenberg, G., Lindgren, M., Johansson, M., Olsson, A., & Rosén, I. (2000). Semantic processing without conscious identification: Evidence from event-related potentials. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 26, 973 1004. http://dx.doi.org/10.1037/0278- 7393.26.4.973
Tulving, E., & Schacter, D. L. (1990). Priming and human memory systems. Science, 247, 301 306. http://dx.doi.org/10.1126/science .2296719

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, beyin fırtınası, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, araştırma sonuçları ve uygulama örneklerini inceleme, yazılan makalenin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 40 40
Proje Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.111511122
ÖK.215525233
ÖK.312425211
ÖK.422425222
ÖK.555355533