DERS ADI

: SPORDA HİZMET İÇİ EĞİTİM (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSY 2002 SPORDA HİZMET İÇİ EĞİTİM (SEÇMELİ) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği

Dersin Amacı

Bu derste, Spor Yöneticiliği meslek alanında görev yapacak olan yönetici adaylarına, Hizmet içi eğitimle ilgili tanım ve kavramları bilmesi, hizmet içi eğitimin önemine ilişkin farkındalık yaratılarak, gerekliliğinin kavranması, hizmet içi eğitim ihtiyacının saptanarak, programların hazırlanmasına yönelik yöntemlerin bilinmesi ve uygulama yapabilecek duruma getirilmesi hedeflenmektedir. Dersin amacı, spor yöneticiliği eğitimi alan öğrencilerin çalışma alanlarına ilişkin olarak kurumlarda Hizmet içi eğitim programları hazırlayabilmesi ve böylece kurumsal verimliliğin gerçekleştirilmesinin sağlanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hizmet içi eğitimi tanımlar.
2   Hizmet içi eğitimin önemi ve amacını açıklar
3   Hizmet içi eğitimin türlerini açıklayarak, spor eğitimiyle örneklendirir.
4   Hizmet içi eğitim programlarının hazırlanmasına yönelik uygulamayı (amaçların saptanması, katılacak personel, öğretim elemanı ve yöneticinin seçimi) bilir
5   Hizmet içi eğitim programlarının hazırlanmasına yönelik öğretim süreçlerini açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 HİZMET İÇİ EĞİTİME İLİŞKİN TANIM VE KAVRAMLAR İLE HİZMET İÇİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
2 HİZMET İÇİ EĞİTİMİ GEREKLİ KILAN NEDENLER VE TARTIŞILMASI
3 HİZMET İÇİ EĞİTİMİN AMAÇLARI VE TÜRLERİ
4 HİZMET İÇİ EĞİTİMİN PLANLANMASI
5 HİZMET İÇİ EĞİTİMİN PPOGRAMLARININ HAZIRLANMASI (PROGRAMIN AMAÇLARININ SAPTANMASI)
6 HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI (PROGRAMA KATILACAK PERSONELİN SEÇİMİ VE HİZMET İÇİ EĞİTİM İHTİYACININ SAPTANMASI)
7 HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARI HAZIRLANMASI (PROGRAM İÇERİĞİNİN, PROGRAMI YÜRÜTECEK PERSONELİN VE PROGRAMI YÜRÜTECEK ÖĞRETİCİ PERSONELİN SEÇİMİ)
8 HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI (PROGRAMIN ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİN SEÇİMİ)
9 HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI (PROGRAMIN FİZİKİ ORTAMININ HAZIRLANMASI VE PROGRAMIN DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİNİN SEÇİMİ) (I)
10 HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI (PROGRAMIN FİZİKİ ORTAMININ HAZIRLANMASI VE PROGRAMIN DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİNİN SEÇİMİ) (II)
11 HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARININ ETKİNLİKLE YÜRÜTÜLMESİ İÇİN ÖNERİLER; PROGRAM YÜRÜTÜCÜLERİNE
12 HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARININ ETKİNLİKLE YÜRÜTÜLMESİ İÇİN ÖNERİLER; ÖĞRENCİLERE VE ÖĞRETİCİLERE
13 ÖRNEK BİR HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMININ İNCELENMESİ
14 ÖRNEK BİR KURUMA YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aytürk, Nihat., (1990), Yönetim Sanatı , Emel Yayınevi, Ankara.
Doğar, Yahya., (1997), Türkiye de Spor Yönetimi , Malatya.
Küçükahmet, Leyla.,(1992), Hizmet İçi Eğitim Teori ve Uygulamaları , G.Ü.İletişim Fakültesi Matbaası, Ankara
Sunay, H.,(2000), Türkiye de Sporun Yaygınlaştırılması, Milli Eğitim Dergisi, Sayı;147,Ankara.
Sunay, H.,(2009) Spor Yönetimi, Gazi Kitapevi, Ankara.
Sunay, H.,(2010) Sporda Organizasyon, Gazi Kitapevi, Ankara.
Taymaz, Haydar., (1996), Hizmet İçi Eğitim ve Uygulamaları , Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, tüm sınıf ve küçük grup tartışmaları, görsel-işitsel materyallerin kullanılması, soru-cevap oturumları, işbirlikli öğrenme (bazı dersler pratik olacak ve tüm sınıf katılımı dahil edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara ve final sınavları teorik, ödevler ise sunum şeklinde olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Katılım zorunludur. Düzenli olarak kursa katılan ve katılan öğrenciler için görüş notları kullanılacaktır.
Ders sırasında dersin uyumunu bozan öğrencilerden derse devam etmeden dersi bırakmaları istenecektir.
Ders sırasında telefonları kapalı tutulacaktır.
Derse zamanında varmak önemlidir. Bu konuda gerekli hassasiyet gösterilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar / İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pazartesi - salı - çarşamba- 09: 00/17: 00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.14533
ÖK.24533
ÖK.34533
ÖK.44533
ÖK.54533