DERS ADI

: SPOR TESİSLERİ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SYB 2004 SPOR TESİSLERİ YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği

Dersin Amacı

Genel olarak yönetim kavram ve prensipleri, çağdaş yönetim çeşitleri, özelde ise Türk sporunun yapısı , yönetim unsurları ve işlevselliğinin değerlendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yönetim ve spor yönetimi tanım ve kavramlarını bilir.
2   Yönetim Çeşitlerini ve unsurlarını ,Spor yönetiminin boyutlarını tanımlar
3   Sportif Organizasyon için Görev dağılım şeması oluşturur
4   Performans Sporu,Sağlık Sporu ve Eğlence sporu uygulamasını ve analizini yapar
5   Sporun yönetim sorunları ve çözümüne ilişkin beyin fırtınası oluşturur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetim´in tanımı, kavramları ve prensipleri
2 Yönetim çeşitleri, Yönetimin boyutları, yönetim süreçleri
3 Yönetici ve Liderde farkı ve Spor yöneticisi özellikleri
4 Yönetici ve Liderde farkı ve Spor yöneticisi özellikleri
5 Sporun bireysel uğraşıdan örgütlü yapıya geçişi
6 Sporun toplumsal hayata etkisi ve Sporun bir sektör olarak değerlendirilmesi
7 Evrensel boyutlar açısından sporun değerlendirilmesi
8 Evrensel boyutlar açısından sporun değerlendirilmesi
9 Sporda ulusal düzeyde, gönüllü birlik ve örgütlenme modelleri
10 Türk spor Teşkilatı ve yönetimin analizi
11 Türkiye de beden eğitimi ve spor kurumları ve fonksiyonları
12 İlk, orta ve yüksek okullarda sportif faaliyetlerin organizasyon ve yönetimi.
13 Eğlence sporlarının ulusal ve uluslar arası örnekleriyle karşılaştırmalı analizi
14 Sporda uluslararası organizasyonlar ve yönetimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*KURTAN F., Spor Yönetimi, SBF. Basım Yayın Yüksek okulu Basım ev istanbuli, 1983
*DEMİRCİ N., Spor da Yönetim-Teşkilatlanma ve Organizasyon, Milli Eğitim Basım Evi Ankara, 1986.
*CANKALP M., Sporda Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayın, Ankara, 2002.
*YAMAN M., Spor Örgütünün Yönetimsel İklimi, Ankara, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Beyin Fırtınası, 6: Bireysel Çalışma, 7: Problem Çözme, 8:Ödev, 9: Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara ve final sınavları teorik, ödevler ise sunum şeklinde olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Katılım zorunludur. Düzenli olarak kursa katılan ve katılan öğrenciler için görüş notları kullanılacaktır.
Ders sırasında dersin uyumunu bozan öğrencilerden derse devam etmeden dersi bırakmaları istenecektir.
Ders sırasında telefonları kapalı tutulacaktır.
Derse zamanında varmak önemlidir. Bu konuda gerekli hassasiyet gösterilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri


pazartesi - salı - çarşamba- 09:00/17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.121122332211322112322
ÖK.221122332211322112322
ÖK.321122332211322112322
ÖK.421122332211322112322
ÖK.521122332211322112322