DERS ADI

: Hareket - Doğaçlama II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 2006 Hareket - Doğaçlama II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SİBEL ERDENK

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Bu ders; hareket ve duygu arasındaki organik bağın anlaşılmasını ve duyguların dışavurumunda bedenin-hareketin bir araç olarak kullanılmasını öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beden ve duygu arasındaki ilişkiyi uygulama düzeyinde kavramasını ve bunu bilinç düzeyine getirmesi,
2   Bedensel anlatım olanaklarını çağdaş yöntemleri kullanarak öğrenmesi,
3   Hareket yoluyla yaratıcı ve özgün çalışmalay yapması
4   Sunumların izlenmesinden sonra, kriterlere bağlı kalmak kaydıyla, eleştiri yoluyla sanatsal değerlendirme becerisini kazanması,
5   Hareket alanının genel sahne kurallarıyla ilişkisini keşfetmesi ve bu bağlamda sanatsal-kültürel bilgi birikimini kullanması
6   Ödevlerinde özgün konular yaratarak, bunu ders bilgisi üzerinden şekillendirip doğru tasarım ögeleriyle yanyana getirip izlenebilirlik düzeyinde çalışmalar yapması,
7   Hareket alanında yapılmış çalışmalar, kullanılan farklı ve çağdaş yöntemler üzerine bilgi sahibi olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TOM 2005 - Hareket-Doğaçlama I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknik çalışmalar
2 Teknik çalışmalar
3 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
4 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
5 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
6 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
7 Alana ilişkin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi
8 Teknik çalışmalar
9 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine çalışma
10 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine hazırlanan ödevlerin değerlendirilmesi
11 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine çalışma
12 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine hazırlanan ödevlerin değerlendirilmesi
13 Dönem için öğrenilen teknik bilgilerin genel tekrarı
14 Dönem sonu çalışmalarının değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Eric Franklin, Dance Imagery for Technique&performance, human Kinetics,U.S.A.,1996
Litz Pisk, Aktör ve Bedeni,Devlet Tiyatroları İç Eğitim Dizisi,No:A23
Rudolf Laban- The Mastery of Movement, Northcote House, United Kingdom 1992
Irmgard Bartinieff-Dori Levis-Body Movement,Gordon and Brech Publisher,U.S.A. 1993
Yardımcı kaynaklar:
Eugenio Barba& Nicolas Savares, A Dictionary of Theatre Antropology,Routletge,N.Y.,1991
Alexander Technique- Chris Stevens, United Kingdom,1995
John Gray, Alexander Tekniği Rehberi, İmge Kitabevi,Ankara 1999
Diğer ders materyalleri:
Öğrencinin hazırladığı çalışmalarda kullanacağı müzikler ve sahne tasarım ögeleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Dersler
Öğretim üyesi öğrencinin, oyunculuğun üç temel malzemesinin (konuşma-hareket-duygu) birbiriyle olan bağlantısını ve bedensel anlatım olanaklarını anlayacakları sınıf içi çalışmalar yapar.
2-Uygulamalar
Derslerde anlatlan ve uygulama çalışmalarıyla örneklenen konular, öğrenci tarafından izlenebilir olma özelliğini taşıyacak şekilde ödev düzeyine getirilir. Bu çalışmalar ayrıntılı biçimde rapora da aktarılır.
3-Sınıf Tartışmaları
Öğrenci tarafından hazırlanan ödevler, tartışma-eleştirmeye açılır. Bu noktada yapılan çalışmanın doğru olması ve etki yaratması kriter olarak kabul edilir. Öğrenci yaptığı çalışmanın izleyen üzerindeki etkisini sınar. Bu da daha sonraki üretimlerinde kalitenin ve yaratıcılığın artmasına yardımcı olur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu UYG * 0.80 + DKL * 0.10 +DSD * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin fiziksel yapabilirliklerini zorlaması, sınıf içinde yapılan çalışmalarda konsantrasyonunu bozmaması, sınıfın diğer öğrencileriyle uyum içinde çalışabilmesi, yaratıcı ve özgün olma konusundan kendisini zorlaması ve mutlak disiplin göstermesi üzerinden bir değerlendirme yapılacaktır.
Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) ders katılım durumuna, (2) öğrencinin dersteki konsantrasyonu ve yaratıcılığına, (3) yaptığı çalışmalardaki başarısına, (4) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

YUKARIDA BELİRTİLMİŞTİR.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Öğrenci ders başladıktan sonra sınıfa giremez.
3-Derse katılım için eşofman ve spor ayakkabı zorunludur.
4-Ders esnasında sınıfın konsantrasyonunu bozan davranışlar, derster çıkarılma nedenidir.
5-Ödev günlerinde derste bulunmamak, ödev hazırlamamış olmakla aynı anlamı taşır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Sibel ERDENK
sibelerdenk@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Uygulama 11 2 22
Ödev Hazırlama 3 4 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 4 24
Diğer Kısa Sınav 3 4 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.135
ÖK.25
ÖK.34554
ÖK.44
ÖK.55
ÖK.6545
ÖK.75455