DERS ADI

: Stresle Baş Etme Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DHF 5504 Stresle Baş Etme Yöntemleri SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SEMİHA HÜLYA ERTEN CAN

Dersi Alan Birimler

Diş Hekimliği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencinin mesleki ve kişisel gelişiminde stresli durumlarla baş edebilecek bilgi, beceri ve sağlıklı/hasta bireyin stresli durumlara verdiği tepkilere yardım etme becerisini kazanmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Stres kavramını, nedenlerini, strese verilen tepkileri, stresin bilişsel yönünü, baş etme kavramını ve stratejilerini tanımlar.
2   Stres-psikolojik sağlamlık-kriz ilişkisini açıklar.
3   Kendisinin ve çevresindeki insanların stres tepkilerini ve baş etme davranışlarını tanımlar.
4   Kendisinin ve çevresindeki insanların baş etme davranışlarının etkinliğini değerlendirir.
5   Etkili olmayan baş etme davranışlarının yerine koyabileceği etkili baş etme davranışlarını belirler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Stres Kavramı Strese verilen Tepkiler Stres Sonucu Yaşanan Problemler
2 Başetme -Baş Etmenin Anlamı -Baş Etmeyi Etkileyen Faktörler -Kültürel Baş Etme Yöntemleri
3 FSÖ ye Göre Baş Etmeyle İlgili Veri Toplanması
4 Yaş Dönemleri ve Baş Etme Yolları
5 Duygu ve Bedene Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Bedenle İlgili Teknikler -Bilişsel Baş Etmeler
6 Duygu ve Bedene Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Uygulama
7 Soruna Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Problem çözme yöntemi
8 Zaman yönetimi
9 Davranışa Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Öfkeyle Baş Etme
10 Yaşam Olaylarıyla Baş Etme -Hastalıklarda Baş Etme -Kriz Yönetimi
11 Stresle baş etmede tamamlayıcı yöntemler
12 Kendini Güçlendirme ve Farkındalık Dersin Değerlendirilmesi
13 Film
14 Film

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Baltaş, A., Baltaş, Z. Stres ve başa çıkma yolları. Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul.
2. Onbaşıoğlu, M. Stresle Baş etmede zihinsel yöntemler. Türk Psikoloji Bülteni. 2004; 34-35
103-127.
3. Özer, K. Ben Değeri Tiryakiliği Duygusal Gerilimle Baş Edebilme. Sistem Yayıncılık. 2000
Şahin, N.H., Stresle başa çıkma olumlu bir yaklaşım. Türk Psikologlar Derneği Yayınları 1994, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Okumalar

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS* 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, stres kavramını, nedenlerini, strese verilen tepkileri, stresin bilişsel yönünü, baş etme kavramını ve stratejilerini tanımlayabilmeli.
2. Öğrenci, stres-psikolojik sağlamlık-kriz ilişkisini açıklayabilmeli.
3. Öğrenci, kendisinin ve çevresindeki insanların stres tepkilerini ve baş etme davranışlarını tanımlayabilmeli.
4. Öğrenci, kendisinin ve çevresindeki insanların baş etme davranışlarının etkinliğini değerlendirebilmeli.
5. Öğrenci, etkili olmayan baş etme davranışlarının yerine koyabileceği etkili baş etme davranışlarını tanımlayabilmelidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semihahulya.ertencan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 25

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.123
ÖK.233
ÖK.322
ÖK.413
ÖK.523