DERS ADI

: Engelli Çocuklar ve Dental Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DHF 3504 Engelli Çocuklar ve Dental Yaklaşımlar SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜLSER KILINÇ

Dersi Alan Birimler

Diş Hekimliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı engelli çocuğun tanımı sınıflandırılması, genel özellikleri, ağız bulguları, psikolojik durumu, klini olarak yaklşım ve diş tedavileridir. Ayrıca bu çocukları ağız ve diş hastalıklarından korumak için düzenli olarak engellilerin okullarını ziyaret ederek ağız muayenelerini gerçekleştirmek, anne babalar, öğretmenlerin eğitimini organize etmeye ait eğitimin verilmesidir Bunun yanında dental genel anestezi ve sedasyon ile tedavi edilmiş engelli çocuklara uygulanacak koruyucu dental yaklaşımın anlatılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Engelli hastayı tanımlar ve sınıflandırır.
2   Engelli çocuklara ait ağız, diş ve genel özellikleri tanımlar.
3   Engelli çocuklarda dental yaklaşım tekniklerini tanımlar.
4   Engelli çocukların anne, baba ve öğretmenlerine koruyucu diş hekimliği eğitimi verir.
5   Medikal engelli çocuklarda diş hekimi yaklaşımlarını tanımlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Engelli hastanın tanımı ve sınıflaması
2 Engelli çocuklara ait ağız, diş ve genel özellikleri
3 Medikal engelli çocukların özellikeri
4 Görme ve duyma engelli çocuklarda ağız bulguları ve dental yaklaşım.
5 Mental engelli çocuklarda klinik yaklaşım
6 Psikolojik engelli çocukta dental yaklaşım
7 Ara sınav
8 Psikomotor engelli (Serebral palzi) ve dental yaklaşım
9 Mental engelli çocuklarda klinik yaklaşım
10 Engelli çocukta sedasyon ve genel anestezi uygulamaları
11 Engelli çocukların anne ve babaları ile öğretmenlerine koruycu diş hekimliği eğitimi
12 Engelli çocuklara ait okulların düzenli olarak ziyareti ve ağız diş kontrolü
13 Engelli çocuklara ait okulların düzenli olarak ziyareti ve ağız diş kontrolü
14 Engelli çocuklara ait okulların düzenli olarak ziyareti ve ağız diş kontrolü

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Roberts G.J., Rosenbaum N.L. A colour atlas of dental analgesia and sedation. olfe Publishing Ltd. First Edition(1991)
2. Welbury R.R. Paediatric Dentistry. xford Univerity Press, First Edition(1997).
3. McDonald RE, Avery DR. Dentistry fo children and adolescent The C.V. Mosby Company, Fifth Edition(1988).
4. Koch G. Paediatric Dentistry A Clinical Aproach, Munksgaard, First Editon(2001)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün Öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS* 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Kriteri

. Öğrenci, Engelli hastayı tanımlar ve sınıflandırmasını tanımlayabilmeli.
2. Öğrenci, Engelli çocuklara ait ağız, diş ve genel özellikleri tanımlayabilmeli.
3. Öğrenci, Engelli çocuklarda dental yaklaşım tekniklerini tanımlayabilmeli.
4. Öğrenci, Engelli çocukların anne, baba ve öğretmenlerine koruyucu diş hekimliği eğitimi verebilmeli
5. Öğrenci, Medikal engelli çocuklarda diş hekimi yaklaşımlarını tanımlayabilmelidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulser.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 26

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.113
ÖK.224
ÖK.343
ÖK.4223
ÖK.54