DERS ADI

: Deontoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DHF 1210 Deontoloji ZORUNLU 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TÖRÜN ÖZER

Dersi Alan Birimler

Diş Hekimliği

Dersin Amacı

Dersin amacı o g rencileri, etik, dis hekimlig i etig i ve deontoloji ile ilgili temel kavramlar, etik kuramlar (yaklas ımlar) ile etik ilkeler konusunda bilgilendirmek, o g rencilerin etik yaklas ımları anlamalarını ve uygulamada kars ılas acakları etik sorunlar ve ikilemler konusunda farkındalık gelis tirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tıp etig in temel kavramlarını, tıp etig i kuramlarını ve tıp etig i ilkeleri ac ıklar
2   Tıp etig inin genel c erc evesinin tek tek konular ve olaylar bag lamında uygulanıs ını tanımlar.
3   Etik ac ısından tıpta aras tırmalar konusunda temel etik basamakları sayar.
4   Hekimin bag lı oldug u yasal metinleri sayar.
5   Tanı, tedavi ve bilimsel aras tırma su recinde aydınlatılmıs onam ı o nemser.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Deontoloji, Etik, Ahlak kavramları Aras tırma ve Yayın Etig i
2 Hekim-Hasta I lis kisi HIV (+) Hastaya Etik Yaklas ım
3 Etik Yaklas ımlar/Kuramlar, Tıbbi Etik I lkeler Hayvan Deneyleri, Etik ve Biyoetik
4 Meslek Etig i, Hekimin Go rev ve Sorumlulukları Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılıg ı ve Hekimlik
5 Hekimlik Meslek Etig i Kuralları, Tıbbi Deontoloji Tu zu g u
6 Du nya Hekimler Birlig i Bildirgeler, Hipokrat Andı, Hekimlik Andı
7 Etik I kilemler
8 HastaHakları
9 Malpraktis (Tıbbi Uygulama Hatası)
10 Hasta Mahremiyeti ve Etik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. C OBANOGLU, N., (2009) Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etig i, Eflatun Yayınevi, Ankara.
2. Anadolu Uygarlıklarında Dis hekimlig i, Prof. Dr. I lter Uzel C ukurova U niversitesi Adana 2000
3. Dis hekimlig i Tarihi. Ahmet Efeog lu, Doc . Dr. Med. Dent I : U . Dis hekimlig i Fak. I stanbul 1992
4. Tu rk Dis Hekimlig i Tarihi. Prof. Dr. Nuri Mug an I .U . Dis hekimlig i Faku ltesi yayınları No:80, I stanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün Öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60

*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, ekonomi haberlerindeki kavramları kolayca tanımlayabilmeli.
2. Öğrenci, tüketici ve firmaların karar verme süreçlerini anlatmada gerekli ekonomik kavramları kullanabilmeli.
3. Öğrenci, belirli ürünlerin üretildiği ve satıldığı piyasa yapılarını ayırt edebilmeli.
4. Öğrenci, talep ve arz güçleriyle piyasaların nasıl dengelendiğini farkına varabilmeli.
5. Öğrenci, kütüphane kaynaklarında kullanılan ekonomiye ait kavram ve konuları tanıyabilmeli

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

torun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.1225
ÖK.2235
ÖK.3325
ÖK.4225
ÖK.5225