DERS ADI

: Yaratıcı Fotoğraf Uygulamaları I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 2023 Yaratıcı Fotoğraf Uygulamaları I SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. IŞIK SEZER

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Öğrencinin fotoğraf arşivleri, kent arşivleri, kişisel / kurumsal her çeşit koleksiyonlar, sanat galerileri, müzeler gibi çeşitli kültür ortamlarıyla ilgili literatürü tanıması; örnek projeler ve kültür ortamlarında yapılan incelemeler dolayısıyla konuyu değerlendirebilmesi ve kendi projelerine kaynak olabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin kültür ortamları kavramını tanımlayabilmesi;
2   Türkiye ve dünyadaki fotoğraf ve kent arşivlerinin içeriği ve işleyişini kavramak;
3   Sanat galerileri ve müzeleri değerlendiren bir proje üretmesi;
4   İzmir müzelerinin yapısı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olması;
5   Koleksiyon ve arşiv kavramlarını bireysel projelerinde değerlendirmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1-Yaratıcılık ve sanatta yaratıcılık nedir
2 2-Fotoğraf sanatının kısa tarihçesi
3 3-Fotoğraf sanatının kısa tarihçesi
4 4-Fotoğrafın teknik ve estetik dili
5 5-Fotoğrafın teknik ve estetik dili
6 6-Avandgarde sanat akımları ve estetik boyutu
7 7-Avandgarde sanat akımları ve estetik boyutu
8 8-Kurgu fotoğraf ve estetik boyutu
9 9-Kurgu fotoğraf ve estetik boyutu
10 10-Vize
11 11-Proje konularının belirlenmesi
12 12-Proje Araştırma
13 13-Proje Araştırma
14 14-Proje Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Altıntaş, O., Eliri, İ. (2005). Birey Toplum İlişkisinde Kent Kültürü, Kamusal Alan ve Onda Şekillenen Sanat Olgusu. İdil dergisi http://www.idildergisi.com/makale/pdf/1355232937.pdf
Arkas Sanat Merkezi sergi katalogları
Artun, A. (2017). Mümkün Olmayan Müze. İstanbul: İletişim.
Artun, A. (2014). Sanat Müzeleri 1. İstanbul: İletişim.
Artun, A. (2013). Sanat Müzeleri-2. İstanbul: İletişim.
Corrin, L. (1994). Mining The Museum. N.Y.: New Press
Crimp, D. (1993). On The Museum Ruins. MIT
Cummins, L. (2002). Undermining The Museum. N.Y.: The City University of New York
Çalıkoğlu, L. (2009). Koleksiyon, Koleksiyonerlik ve Müzecilik. İstanbul: YKY
Dean, D. (2004). Museum Exhibition. Routledge
Hooper-Greenhill, E. (2001). Museum, Media, Message. Routledge
Kızılyaprak, Z.A. (2000). Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı
Mcshine, K. (1999). The Museum As Muse. New York: MoMA
Keskin, N. (2014). Kentlerde Yeni Bellek Mekanları: Kent Müzeleri. Folklor/Edebiyat
http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php cwid=9&vtadi=TSOS&c=ebsco&ano=199873_936396364a90658ded9d7222828588a1&
Kutluer, G. (2015). Çağdaş Sanatta Biçimsel ve Kavramsal Bir Eleman Olarak Müze ve Arkeoloji. Art/Sanat
http://dergipark.gov.tr/download/article-file/92917
Lorente, J.P. (2016). Çağdaş Sanat Müzeleri. İstanbul: KÜY.
Pearce, S. (1993). Museum, Objects and Collections. Smitsonian Institution s Press
Putnam, J. (2001). Art and Artifact. Thames&Hudson.
Ricoeur, P. (2012). Hafıza, Tarih, Unutuş. İstanbul: Metis.
Stallabrass, J. (2009). Sanat A.Ş. İstanbul: İletişim
Thompson, D. (2011). Sanat Mezat. İstanbul: İletişim
Vergo, P. (1989). The New Museology. Reaction Books.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.123232323333333333323
ÖK.232332333333323333332
ÖK.323332333323333332333
ÖK.422222233333223323233
ÖK.532332333332223323323