DERS ADI

: Deneysel Fotoğraf Atölyesi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 4034 Deneysel Fotoğraf Atölyesi II SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÖKHAN BİRİNCİ

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Fotoğraf Tarihinin anlam ve önemini tartışmak, fotoğraf tarihi bilincinin fotoğraf sanatına katkısını değerlendirmek ve kültürel bellek bağlamında projeler üretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Fotoğraf Tarihinin anlam ve önemini tartışabilecek
2   2. Fotoğraf Tarihinin güncel önemini değerlendirebilecek
3   3. Fotoğraf Tarihi ve fotografik dil yetisi etkileşimini tanımlayabilecek
4   4. Fotoğraf tarihini kültürel bellek, bellek mekanları gibi bağlamlarda değerlendirebilecek
5   5. İlgili projeler üretebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İzmir de Fotoğraf Stüdyoları
2 İzmir de Fotoğraf Stüdyoları
3 İzmir de Fotoğraf Malzemecileri
4 Varlık/Yokluk Kuramı ve Fotoğrafik Temsil
5 Varlık/Yokluk Kuramı ve Fotoğrafik Temsil
6 Proje Örnekleri İnceleme
7 Proje Örnekleri İnceleme
8 Proje Uygulama ve Geliştirme
9 Proje Uygulama ve Geliştirme
10 Proje Uygulama ve Geliştirme
11 Proje Uygulama ve Geliştirme
12 Proje Sunum ve Değerlendirme
13 Proje Sunum ve Değerlendirme
14 Proje Sergileme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Benjamin, W. (2014). Fotografinin Küçük Tarihi, (çev. B. Tanyeri), İstanbul: Altıkırkbeş.
Blaha, H. (2006). Encyclopedia of Twentieth-Century Photography, Volumes I-III, (ed. Lynne Warren), London: Routledge.
Boyer,P., Wertsch, J.V. (2015). Zihinde ve Kültürde Bellek, (çev. Y. A. Dalar), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Derrida, J.( 2011). Gramatoloji, (çev:İ.Birkan), Ankara: Bilgesu.
Frizot, M. (1999). A New History of Photography, Germany: Konemann.
Gernsheim, H. (1986). A Concise History of Photography, New York: Dover.
Halbwachs, M. (2016). Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri, (çev. B. Uçar), Ankara: Heretik.
Newhall, B.(1984).Storia della Fotografia, (çev.L.L.Fuá), Torino:Einaudi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UGG Uygulama
2 ODV Ödev
3 BSN Başarı Notu UGG * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yıl içinde derse katılım göstermek ve projeleri teslim etmek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokhan.birinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe Saat:12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 5 2 10
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 10 2 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.133323323232323232323
ÖK.232323223232323333333
ÖK.322323233232333323333
ÖK.423232323232323232323
ÖK.533333323232323232323