Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
Bölümümüzün içinde yer aldığı bugünkü okulumuz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 09 Eylül 1944 tarihinde Yüksek Ekonomi ve Ticaret Okulu (YETO) adıyla öğretim hayatına başlamıştır. Kurum, 8 Haziran 1959 tarihinde kabul edilen 7334 Sayılı Kanunla İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi adını almıştır. 1968 yılında dört yıllık fakülte olarak Ege Üniversitesine bağlanmış, Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmündeki Kararname ile İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi adı altında 20 Temmuz 1982de Dokuz Eylül Üniversitesinin bünyesine geçmiştir. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, köklü geçmişi, öğretim kadrosu ve sayısı on bine yaklaşan öğrencisi ile Türkiyedeki İktisadi ve İdari Bilimler fakülteleri arasında seçkin bir konumdadır. |
Kazanılan Derece |
Kamu Yönetimi Yüksek Lisans |
Derecenin Düzeyi |
İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Birinci Düzey (Lisans) diploması; Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavının (ALES) ilgili dalından ya da eşlenirliği kabul edilen sınavlardan (GRE/GMAT) en az 55 almış olmak; yabancı dil sınavlarından (ÜDS/KPDS/YDS/e-YDS/YÖKDİL) ya da eşlenirliği ÖSYM tarafından kabul edilmiş olan diğer yabancı dil sınavlarından en az 50 almış olmak ya da DEU Yabancı Diller Yüksekokulu'nun yaptığı sınavdan en az 55 almış olmak. Not Döküm Çizelgesi; Yüksek Lisans Bilim Sınavından en az 65 almış olmak. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre Enstitülere bağlı programlara yatay geçişle öğrenci alınmamaktadır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylül de aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, danışmanın önerisi, anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
2 yıl, 1 yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 16 hafta, 120 AKTS. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Kamu Yönetimi Bölümü Yüksek Lisans Programı öğrencilere öncelikle kamu yönetimi ile ilgili kuramları bilme, bilgiye erişme ve bilgiyi yorumlama yeteneğini de içeren teorik bir altyapı kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu yönde, Siyaset Bilimi, Kent ve Çevre Sorunları, Yönetim Bilimleri ve Hukuk alanında temel teorik bilgilerin kazandırılması ve ödev, proje, alan araştırması gibi yöntemler ile teorik bilgilerin uygulamayla ilişkilendirilmesi amaçlanmaktadır. İkinci sınıftan itibaren programda yer alan seçimlik dersler ile öğrencinin istediği alana yönelerek uzmanlaşmasına da imkan tanınmaktadır. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
Kamu Yönetimi bölümü mezunları Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Yerel Yönetimler, Kent ve Çevre Politikaları ile Hukuk alanlarında kapsamlı akademik bilgiye sahip olarak mezun olurlar. Öğrencilerin sadece kamu yönetimi ile ilgili teorik bir altyapı sahibi olması değil, bilgiye erişme ve bilgiyi yorumlama yeteneğine sahip donanımlı bireyler olarak mezun olmaları amaçlamaktadır. Bu nedenle ödev, proje, alan araştırması gibi yöntemler ile edinilen bilgilerin uygulamayla ilişkilendirilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerimiz maliye, iktisat, işletme gibi alanlardan da dersler almaktadır. Mezunların spesifik bir ünvanı bulunmamakla birlikte, merkezi ya da kurumlarca yapılan sınavları başarmak kaydıyla hemen her kurumda çalışabilir, idari yargı hakimliği, kaymakamlık, müfettişlik, uzmanlık ve uzman yardımcılığı gibi kadrolara başvurabilirler. Ayrıca mahalli idarelerde istihdam edilme olanakları mevcuttur. Özel sektörde çalışmayı tercih eden mezunlar ise bankalar, araştırma kuruluşları, şirketlerde istihdam olunabilirler. Bunun yanında mezunlarımız Kamu Yönetimi ve ilgili disiplinlerde çalışma yapmak üzere akademik kariyere de yönelebilmektedirler. Çok sayıda mezunumuz ÖYP (Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı) kapsamında başka üniversitelerin sınavını kazanarak araştırma görevlisi olarak atanmıştır. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Üçüncü düzey programlara başvurabilir. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. |
Mezuniyet Koşulları |
Yüksek Lisans programı teziyle beraber, ilgili dersler (55 AKTS), uzmanlık alanı dersi (2 AKTS), Seminer (3 AKTS) ve tez çalışması (60 AKTS) olmak üzere toplamda 120 AKTS'den oluşur. Öğrencilerin genel not ortalamalarının en az 2.50/4.00 olması ve tüm dersleri en az CB/S/TP notları ile geçmiş olmaları gerekir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Program Başkanı: Prof. Dr. Zerrin TOPRAK KARAMAN |