Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Afet Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ZERRİN TOPRAK KARAMAN |
Dersi Alan Birimler |
Afet Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Afet yönetimi sürecinde iktisat, maliye ve sosyal politika seçenekleri, politikalar arası koordinasyonun sağlanması ve bu politikaların uygulayıcısı olan kurumların işleyiş mekanizmalarının öncelikle incelenmesidir. Bu politikalar ve ilgili kurumlar arası koordinasyonun olmaması, politika seçeneklerinin olağan ve olağan üstü dönemlerde neler olabileceği inceleme konusu yapılacaktır. Afetlerle mücadele ve afet sonrası çözümler aynı zamanda global kamu malı özelliği taşırlar. Bu nedenle, sözkonusu politikaların uluslar arası kurum ve kuruluşlarla olan bağlantıları ve bu kurumların politikalarının işlevleri ve etkinliklerinin analiz edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ercan Kumcu, Mahfi Eğilmez(2004), Ekonomi Politikası, Remzi Kitapevi, İstanbul. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
İlan edilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
asuman.altay@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|