DERS ADI

: Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBG 5096 Seminer ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

Moleküler Biyoloji ve Genetik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. HASAN BUĞRA ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Moleküler Biyoloji ve Genetik Yüksek Lisans
İngilizce Biyotıp ve Sağlık Teknolojileri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bilimsel literatürü aramak, okumak ve anlamak
Literatürü nasıl özetleyeceğinmi öğrenmek
Bilimsel poster ve sözel sunumun nasıl hazırlanması gerektiğini öğrenmek
Proje yazımı hakkında temel bilgiler edinmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Belirlenmiş bir konuda bilimsel literatürü araştırabilmek
2   Bilimsel literatürü kritik olarak inceleyip değerlendirebilmek
3   Bilimsel literatür özeti yazabilmek
4   Bilimsel poster hazırlayabilmek
5   İyi bir bilimsel sunum hazırlamayı öğrenmek
6   Sözel sunum becerilerinin geliştirmek
7   Kendi alanı dışındaki kişilere konusunu açıklama yeteneğini kazanmak
8   Araştırma projesi yazabilme yateneği kazanmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel literatürde nasıl arama yapılır
2 Bilimsel bir poster nasıl hazırlanır
3 Öğrenci poster sunumları ve tartışma
4 Öğrenci poster sunumları ve tartışma
5 Öğrenci poster sunumları ve tartışma
6 Bilimsel bir sözlü sunum nasıl hazırlanır
7 Öğrenci sözlü sunumları ve tartışma
8 Öğrenci sözlü sunumları ve tartışma
9 Öğrenci sözlü sunumları ve tartışma
10 Öğrenci sözlü sunumları ve tartışma
11 Öğrenci sözlü sunumları ve tartışma
12 Araştırma makalesi yazma teknikleri
13 Proje yazma teknikleri
14 Grup çalışması-Proje yazma
15 Grup çalışması-Proje yazma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

YOK

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. PowerPoint sunumları: Ders konuları kolay görsel anlaşılırlık için şematikleştirilmiş ve basitleştirilmiş PowerPoint sunumları olarak ele alınacaktır.
2. Poster sunum ödevi: Öğrenciler temel veya güncel biyotıp ve sağlık teknolojisi ile ilgili konularda son araştırma makalelerini seçecek, makale ana noktalarını bilimsel bir posterde sunacak ve onları izleyici ile tartışacaklardır.
3. Sözlü sunum ödevi: Öğrenciler temel veya güncel biyotıp ve sağlık teknolojisi ile ilgili konularda son araştırma makalelerini seçecek, makale ana noktalarını bilimsel bir tartışma ile sunacak ve kitlenin sorularını cevaplayacaktır.
4. Proje başvurusu yazma: Öğrenciler 3-4 kişilik gruplar halinde bir araya gelecek ve belirli bir bilimsel soru üzerine küçük çaplı bir araştırma hibe önerisi hazırlayacaklardır. Öneriler tüm öğrenciler arasında tartışılacak ve bir değerlendirme süreci simüle edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 FN Final
3 BNS FinalSonuBaşarıNotu AS * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBasarıNotu AS * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Poster, sözlü sunum ve proje yazımının sunumları, derse aktif katılım ve tartışma performansına bağlı olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bugra.coban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Ödev Hazırlama 1 1 1
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.14
ÖK.223
ÖK.33
ÖK.42
ÖK.53
ÖK.64
ÖK.72
ÖK.83