Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Moleküler Biyoloji ve Genetik Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. HATİCE GÜNEŞ ÖZHAN |
Dersi Alan Birimler |
Moleküler Biyoloji ve Genetik Doktora |
Dersin Amacı |
(i) Proteinlerin yapı ve işlevleri (ii) replikasyon, transkripsiyon, translasyon, gen ifadesi, genom organizasyonu gibi temel moleküler genetik mekanizmalar, (iii) hücre içi ve hücreler arası sinyal iletimi, (iv) hücre membranının fizikokimyasal özellikleri, organellerin kökeni, içeriği, organizasyonu ve işlevleri, (v) sitoplazmik filametlerin yapısı, organizasyonu, karakteristikleri ve işlevleri, (vi) ökaryotik hücre döngüsü ve apoptozun düzenlenmesi, (vii) hücre dışı matris bileşenleri ve işlevleri, (viii) kanser konularını kapsamlı bir şekilde anlamak ve ileri düzeyde bilgi sahibi olmak |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Textbook(s): Molecular Biology of the Cell. by Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, David Morgan, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter. Garland Science. 6th edition, 2014. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Powerpoint ile teorik ders anlatım, konu hakkında araştırma makalelerinin sunumu ve tartışılması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
kasim.diril@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 16.00-17.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|